FB.403077160400331 Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Hei har nettopp kjøpt meg en MSI GE60 og den har 2 skjermkort. en integrert fra intel og et NIVIDA GeForce 750m. Og er hunder prosent sikker på at pcen bruker det intel sitt. Jeg ønsker og bruke Nvidia sitt. Noen som kan hjelp? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Last ned og kjør GPU-Z Overvåk 750Met i bakgrunnen Start et spill og spill det i 10 minutter Lukk spillet Se på GPU usage i GPU-Z for ditt 750M, om den ligger over 10% har ditt 750M vært i bruk. Nei, spillytelsen fra et 750M vil ikke være spesielt god takket være GPU "Boost" Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) --- Endret 12. februar 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
FB.403077160400331 Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 Den kjører ikke på 750m, bare på det integrerte kortet. Har windows 8 vist det har noe og si? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Det eneste du kan gjøre er å reinstallere drivere og håpe det fikser seg, det er ingen måte å force Nvidia-GPUen til å brukes ettersom skjermen er fysisk koblet til Intel-grafikken og det gjøres en pass-through når du aktiverer Nvidia-GPUen. Grunnen er at man skal senke strømforbruket. Lenke til kommentar
horrorr Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 (endret) Sist jeg brukte en løsning med intel/nVidia grafikk så var det en innstilling i nVidias kontrollpanel for å legge til og endre på hvilke spill/programmer som skulle bruke hvilket skjermkort. Mulig at den enten er satt feil, eller at den går på intel som default pga bruk av batteri? Skal ligge et sted i nVidia kontrollpanelet uten at jeg husker i farten nøyaktig hvor den er gjemt. Endret 14. februar 2014 av horrorr Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 (endret) Sist jeg brukte en løsning med intel/nVidia grafikk så var det en innstilling i nVidias kontrollpanel for å legge til og endre på hvilke spill/programmer som skulle bruke hvilket skjermkort. Mulig at den enten er satt feil, eller at den går på intel som default pga bruk av batteri? Skal ligge et sted i nVidia kontrollpanelet uten at jeg husker i farten nøyaktig hvor den er gjemt. Den funksjonen har aldri fungert på min laptop, og det burde ikke være nødvendig heller. Det interessante er at laptopen vil slite med å kjøre nyere spill uansett om 750m eller intel-grafikken brukes ettersom 750m er ræva. Endret 14. februar 2014 av N o r e n g Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå