Gå til innhold

PC rebooter av seg selv

lallis

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er første gang jeg poster noe i forumet til hardware.no, så unnskyld meg hvis jeg 'gjør noe feil', eller poster feil. :)

Jeg hopper rett på problemet, jeg.

For noen uker siden gikk jeg til innkjøp av nye hardware komponenter, for å bygge en ny pc. Lista er som følger;

Asus A7N8X Deluxe

AMD Athlon XP 3000+ Barton

TwinMOS 1024 DDR RAM (dual channel kit(512 x 2))

Gainward GeForce FX 5200, 128 DDR

Creative Audigy 2

2 x Western Digital 80GB, 8mb cache, special edition

Lepont PSU, 420W

Pluss dvd, cd-brenner, floppy osv

..og så til problemet;

PCen rebooter av seg selv til stadighet! Dette er fantastisk irriterende. Jeg har prøvd med annen RAM, og jeg har formatert. Ingenting

hjalp. :shrug:

Noen ganger når jeg bare tar på kabinettet får jeg støt, og en gang som PCen var av - skrudde jeg på en kontorlampe som sto oppå kabinettet, og da gikk PCen på! Derfor lurer jeg på om det kan være litt 'sær' strøm i PCen, om det er noe jording som ikke er helt kompetent, eller noe slikt.

Som sagt, I'm out of ideas..

Fikk også et tips om å oppdatere skjermkort drivere, det gjorde jeg, og PCen har enda ikke rebootet. Har vært på i nesten 21 timer nå.

Derfor er jeg DESPERAT etter noen med peiling, og som vet hva dette kan være. Jeg takker for alle svar. :wink:

Igjen, sorry hvis jeg har postet feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, PC er kobler til jordet kontakt, og så vidt jeg vet er V innenfor det normale. Rekord uptime er nå 1dag og 20 timer, men neida, da måtte den reboote igjen. :(

I feilmeldingen som Windows viser når den er i Windows igjen, så kalt 'Windows er gjenopprettet etter en alvorlig feil".

Innhold i feilrapport

Følgende filer inkluderes i feilrapporten:

C:WINDOWSMinidumpMini100903-01.dmp

C:DOCUME~1TURBOB~1LOKALE~1TempWER3.tmp.dir00sysdata.xml

Feilsignatur

BCCode : d1 BCP1 : FE6F280C BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000001

BCP4 : F831004E OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 256_1

Info fra Microsoft Online Crash

Error Caused by a Device Driver

Thank you for submitting an error report. Unfortunately, we cannot provide you with specific information about how to resolve this problem at this time. The information that you and other users submit will be used to investigate this problem.

Analysis

A device driver installed on your system caused the problem, but we cannot determine the precise cause.

---

Sier dette noen? Værsåsnill, help me out here guys! :roll:

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å knuse litt av fritidsproblemene dine med å demontere pc'en din.. helt i deler.. og montere den på nytt.. bare denne gangen tar du deg noe bedre tid enn du gjorde første gangen..

ser for meg en ivrig liten lallis som gleder seg til å prøve ut den nye maskina si.

demonter den og monter kun det mest nødvendigste uten å bruke kabinettet.. bare legg det på benken..

vær forsiktig..

skal vedde på at du får rekord up-time da :lol:

Lenke til kommentar

Har du ett annet hk som du kan prøve, evnt. låne av noen. Siden du sier at du får strøm i deg når du tar på kabinettet kan det høres ut som feil i jordingen. Kan du f.eks flytte pcen din over til naboen å prøve der, eller til noen venner?

Lenke til kommentar

Takk for alle svar.

Hovedkortet har integrert nettverkskort, så jeg vet ikke om det er det. Når jeg installerte skjermkortet, Gainward Geforce FX 5200 128 MB, kom det opp en melding om at driveren til skjermkortet ikke støttet Windows XP/2k. Oppdaterte driver, og har nå uptime på 3 dager og 18 timer. :lol:

Kan det ha vært noe så enkelt som det?

*kose på*

Lenke til kommentar

Yo..

Kan hende dette 'nye problemet' ikke har noe med det foregående, men jeg vet ei.

Idag, helt ut av det blå, kommer Windows opp med denne smarte meldingen; "Sett inn WindowsXP cd-en - sett inn cden, fordi noe er blitt blablabla", sikkert en standard melding.

Tingen er jo den at jeg selvfølgelig ikke har denne CDen til disposisjon.

So, what shall I do?

Btw, uptime sniker seg opp mot 9 dager, GO PRO! :woot:

Lenke til kommentar

Jeg er enig i et av de andre innleggene. Demonter alt og sett sammen igjen. Hvis du får strøm når du tar i kabinettet er dette tegn på at noe er feil. Husk også at skruene som holder HK vil lede samme jordfeil inn på kortet. Det er nok å nevne at statisk el. er nok til å kortslutte kretser på alle ømfintlige deler i maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...