JoaJoa Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Nok en gang vant den beste mobilen. 8) På tv2 hjelper deg Sony Ericsson t610 Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Dette var veldig viktig, ikke sant? Kjekt når min mobil vinner tester! :smile: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Det der var en mildt sagt rar test... Lenke til kommentar
Danny Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Nok en gang vant den beste mobilen. 8) På tv2 hjelper deg Sony Ericsson t610 Ja men de testa jo bare mms og kamerafunksjonen + at de nye telefonene ikke har kommet enda,sx1/6600 og sikkert e700 kommer til å gruse se. Men da var positivt at nokia fikk litt slakt skulle sett fjesa til nokia fanboys. Men hvorfor testa de ikke 3650? den skal jo ha bra kamera. Er noe uenig hva de sa om 610,de sa skjermen er bra,nå har jeg ikke testa tlf, men skjermen skal suge utendørs de skulle ha nevnt det i testen,de fleste tar jo bilder ute i solskinnvær,har hørt man nesten ikke ser en dritt da Nei jeg sier bare om en måned eller to kommer årets beste telefoner tror neppe 610 /z600 kan hamle opp med dem. Personlig sitter jeg på en dritt 3330 som skal byttes ut veldig snart. Lenke til kommentar
Kamera Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 De testa vel ikke 3650, fordi da ville ikke T610 vunnet.... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 De testa vel ikke 3650, fordi da ville ikke T610 vunnet.... Men seriøst, såvidt jeg husker var ikke design et kriterie. 3650 knuser jo T610 funksjonsmessig, også på bildekvalitet. Det mest utrolige er jo at de foretar en "Kameramobiltest" uten de mobilene som har best kamera. Og uten alle mobilene som har kamera! (7250 f.eks). I stedet blander de inn mobiler som f.eks Nokia 3100 som overhode ikke er ment som en kameramobil engang. Både 7650 og 3650 har jo mye bedre kamera enn T610, og på MMS siden så har jo faktisk disse telefonene mulighet for å ta opp og sende video... En latterlig test egentlig. Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 +At når de viste fram t610 så var det som å gå forbi en minibank, altså du ser bare skjermen når du står rett framfor den... egentlig litt komisk at dem sa den hadde god skjerm og det er jo litt rart at de hiver inn nokia 3100,nokia 6100 og siemens m55 som ikke har innebygd kamera engang :-? +prisene er jo ikke fra de billigste forhandlerne akkurat... og hvorfor tok de med ST55??? den har jo ikke kommet til norge engang!!!? telefoner som burde ha vært med i testen: panasonic GD87,Nokia 3650,Nokia 7250,nokia 6650 og sony ericsson P800 Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Er delvis enig med noe av det som står her. Det virker ikke som om dem har testet mobilene, bare sett på spesifikasjonene, altså hva de har og ikke har. Samt at utvalget var veldig lite. Men jeg må virkelig nevne det med skjermen atter en gang. Den skjermen er ikke så dårlig som "alle" skal ha det til, å da stort sett siemensfolk Skjermen fungerer ypperlig utendørs. Har brukt den på jobb i et par uker nå, der jeg er inne og ute, og har ingen problemer med å se skjermen. Og det er jo ikke så mange solskinnsdager på denne årstiden heller, og til våres blir det sikkert ny mob Og hvorfor skal man se hva som er på skjermen fra siden? synes det er mere positivt at det er som det er. Slipper i å tenke på om andre ser skjermen når du skriver/holder på med private ting. Kjekt som fanden. Og når du skal vise noen andre hva som er på skjermen, så kommer det som en automatikk at du vrir mobilen mot dem, så det er liten nytte å se skjermen fra siden i mine øyne. Ang sortimentet, de tok med st55 fordi den er ettertraktet, er lovende, og straks på vei inn. Det med at p800 skulle ha vært med isteden for t610 synes jeg er feil, da p800 er mere en pda enn en mobil. Samt at den er litt i dyreste laget. Men hatt begge, og atpåtil flere mobiler, hadde helt klart vært ønsket. Lenke til kommentar
cnil Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Det mest utrolige er jo at de foretar en "Kameramobiltest" uten de mobilene som har best kamera. Og uten alle mobilene som har kamera! (7250 f.eks). I stedet blander de inn mobiler som f.eks Nokia 3100 som overhode ikke er ment som en kameramobil engang. Både 7650 og 3650 har jo mye bedre kamera enn T610, og på MMS siden så har jo faktisk disse telefonene mulighet for å ta opp og sende video... En latterlig test egentlig. GeeZuZz, lurer på en ting. Hvorfor kaller du det en kameramobiltest? Er du en av dem som synes et bilde sier mer enn tusen ord? Du har kanskje lyst på en mobiltelefon du kan sende bilder med? Det finnes mange modeller på markedet, og "TV 2 hjelper deg" har testet noen av de mest populære. Tv2 testet ikke kameraer i denne testen, her var det snakk om mms. Forstår at for mange er kamera viktig hvis du skal bruke mms. Det har kanskje ikke tv2 fått med seg. Men som sagt, dette var en test av mms telefoner, og kriteriene var muligheter (sider og lignende) og pris. Greit nok at 3650 kan sende små videoklipp, men det er ikke mange som kan motta det. Synes forresten at det er merkelig at de ikke tok med 3650/7650. og hvorfor tok de med ST55??? den har jo ikke kommet til norge engang!!!? Den er vel på veg? Lenke til kommentar
OeO Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 uansett har nokia sugen mms støtte. SE sin er mye bedre.. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 GeeZuZz, lurer på en ting. Hvorfor kaller du det en kameramobiltest? Kanskje fordi hun kjerringen nevnte kameramobiler på reklamen hele tiden!? Det var jo kun mobiler med mulighet for bruk av kamera som ble testet... Jeg synes også at det ligger i kortene at telefonen har kamera hvis det er en MMS-mobil? Alle nye mobiler kan jo motta MMS. Men jeg synes ikke at det automatisk kvalifiserer dem som MMS-mobiler. Du har liksom ingenting å sende... :-? Men grunnen til at 7650/3650 ikke var med var nok at de er så gamle. Men det er jo en gåte hvorfor ikke nye mobiler som f.eks 7250i er med. Men uansett, testen var dårlig. Kan jo ikke kalles en test, når kun 6 modeller er med i testen!! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Men grunnen til at 7650/3650 ikke var med var nok at de er så gamle. Men det er jo en gåte hvorfor ikke nye mobiler som f.eks 7250i er med. Men uansett, testen var dårlig. Kan jo ikke kalles en test, når kun 6 modeller er med i testen!! Testen var ikke dårlig, det var en test av MOBILTELEFONER som støtter MMS, 7650/3650 og P800 er PDA-telefoner, og egentlig ikke i samme klasse. Nokia sin "handicap MMS" er til å le av..... Nei jeg sier bare om en måned eller to kommer årets beste telefoner tror neppe 610 /z600 kan hamle opp med dem. Hvis det her er 6600 & SX1 du tenker på så er de fremdeles i en annen klasse enn T610 & Z600, og kan egentlig ikke sammenliknes direkte. Desuten kommer SE med P900, oppfølgeren til P800, tror nok det er SX1 og 6600 som kommer til å slite med å hamle opp med den! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Enig i at det var en svært så snever test. At de heller ikke hadde med 3650 i testen var jo bare latterlig. Forsto det også slik at det var en test av kameratelefoner med MMS. Såvidt jeg husker hadde alle telefonene en eller annen form for kameramulighet og nettopp dette var det første som ble nevnt på alle telefonene. Og ærlig talt, hva i all verden skal man med en MMS telefon som ikke har muligheten til å ta egne bilder? Det er jo like nyttig som å ha en vanlig "SMS telefon" uten muligheter til å skrive egen tekst.. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Vice: Akkurat det jeg mente. Kamera var like mye i fokus som MMS. Egentlig mer i fokus enn MMS. Såvidt jeg fikk med meg ble ikke MMS funsjonaliteten nevnt, og Nokia fikk heller ikke trekk for at series 40 mobilene til Nokia ikke har så bra støtte for MMS. [GDI]Raptor: Du kan ikke seriøst mene at det var en bra test? BTW, er veldig uenig i at 3650/7650 er PDA telefon. P800 er en PDA telefon. Er enig i at X650 stiller i en annen klasse, men det er jo kun pga de faktisk er så mye bedre enn de andre telefonene på markedet (symbian). Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 kan ikke vente noe annet i en sånn test.... Lenke til kommentar
Sfinx Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Enig i at det var en svært så snever test. At de heller ikke hadde med 3650 i testen var jo bare latterlig. Forsto det også slik at det var en test av kameratelefoner med MMS. Såvidt jeg husker hadde alle telefonene en eller annen form for kameramulighet og nettopp dette var det første som ble nevnt på alle telefonene. Og ærlig talt, hva i all verden skal man med en MMS telefon som ikke har muligheten til å ta egne bilder? Det er jo like nyttig som å ha en vanlig "SMS telefon" uten muligheter til å skrive egen tekst.. Der tar du jo litt feil egentlig.. Tenk på verden vi bor i idag.. At alle de nyeste telefonene kommer med kamera i dag er ikke å komme bort ifra.. At den testen hadde MMS test og ikke direkte kamera test.. så ser nok TV2 Hjelper deg på det at de mobilene som har kamera har en "enklere" MMS mulighet enn de uten kamera.. Ikke sant.. Har du en uten kamera..men som støtter MMS, så kan du jo bare bruke et hvilket som helst DigiKamera og ta noen bilder.. slenge de over på PC.. hvor du videre fører de over til telefonen.. (De uten Kamera).. så får du en telefon med kamera og prioriterer MMS veldig mye, så er det vel en fordel å ha det.. og som sagt enklere å ta bilder og mindre jobb.. men alle mobilene i den testen egnet seg i grunn til å bli testet på MMS.. selv som sagt tidligere her at Nokia sin MMS mulighet er ganske så amputert.. Det skulle jo gjerne verdt mange flere mobiler til den testen.. men tror nok at TV2 ville ta med en mobil som kunne bli testet for alle og enhver som bruker tlf.. fra småbrukere som trenger en billig telefon.. til de som bruker telefonen mer og vil gjerne ha en dyrere telefon.. og alle med MMS mulighet.. I bunn og grunn.. en litt varierende test av litt forskjellig.. -Sfinx Lenke til kommentar
ludvig Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Masse tekst....... telefoner som burde ha vært med i testen: panasonic GD87,Nokia 3650,Nokia 7250,nokia 6650 og sony ericsson P800 Dem dreiv jo og viste frem en se p800 i reklama..... Kriteriene i testen er: * Størrelse og vekt. * Brukervennlighet. * Funksjoner. * Pris. EDIT: Fiksa litt Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 JoaJoa: jeg skrev aldri at p800 skulle vært med istedenfor T610... jeg skrev bare om de telefonene som burde ha vært med :-) Lenke til kommentar
marentf Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 *lol* hvis t610 vant i testen i selveste tv2 hjelper deg, da er det virkelig en kongemobil.. yeah right.. Lenke til kommentar
Tiddelidei Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Det var ein ting til som forundra meg i den testen, og det var dei oppgitte prisane. Det stod f.eks at 3100 kosta 2700. Sjølve mobilen koster ca 1900 og kameraet koster vel da ca 700-800. Da burde dei også oppgitt prisen til m55 med kamera og ikkje uten kamera som dei gjorde. Det stod også at t610 kosta 3300 men den kan du få for 2870 på mpx. 6100 hadde dei også sett ein latterleg høg pris på. villedande test. men men... Rart at det var dinside.no som samarbeidda med dei, eg trudde dei var seriøse M55 vinner uansett!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå