Gå til innhold

Her er Canons nye speilrefleks

Anbefalte innlegg

Snedig hvordan enkelte av de speilløse ser ut til må bruke enhver anledning til å forsvare sitt valg. Kan ikke folk bare gi faan og ta bilder i stedet uansett hva det er med

Noen har begge systemer og vet hvilke fordeler og ulemper begge har.

Jævla rart at hver gang man nevner det ene eller andre alternativet så kommer det alltid en en eller flere og putter meninger i kjeften på andre akkurat som dette er en stillingskrig hvor man enten må hate eller elske speilløst eller DSLR - finnes ingen plass for begge deler. Høres ut som samme løkrullene som diskuterer Apple vs MS. Rop om hjelp !.gif

løkrull igjen. Brukte du ikke det i en annen tråd der du virkelig skulle trøkke til også?

Har man ikke noe å melde så for all del siter ett av mine mange fete uttrykk. Argumenter er jo bare bortkastet plass.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

12.2.2014: Lansering og veil 4490 kr inkludert 18-55mm IS og mva.

Allerede nå 3 dager senere og lenge før den kommer i butikken har prisene i flere nettbutikker blitt justert til 3999 kr, det samme som Canon 550D gikk for på slutten av sin tid, i 2011-2012. (550D er fortsatt den tidligere modellen det ligner mest på, selv om 1200D er nedgradert på flere punkter)

Det antas å komme til Norge i mars og da regner jeg med at vi ganske kjapt får se tilbudspriser fra ca 3500 kr. Allerede til sommeren spår jeg at vi får se det første tilbudet på 1200D til 2xxx kr.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

Det blir feil sammenligning. Veil pris er oppgitt med 18-55mm IS. Den nye prisen jeg oppga var også med 18-55mm IS. Din pris på 3369 finner jeg ikke noe sted, men linken din fører til en plass som selger 1200D for 3559 kr, men da uten 18-55mm IS. Med objektivet koster det 4419 kr samme plass.

WYSIWYG! :green:

Gikk inn på din linking på 3995 kr den 15.2., og tidligere idag fikk jeg da opp 3369 kr som pris hos dustin via prisguiden, ser nå at den prisen er endret, og det har kommet opp en annen butikk med 3553 kr (body).... Uansett, priser er en "levende" materie..... :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke funnet noe info om størrelsen på denne, er den større eller mindre enn forgjengeren?

EDIT: Etter dypere søk, er den så godt som like stor som 1100D, men 60 gram lettere - faktisk under 30 gram tyngre enn 100D.

Endret av Cilleron
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Opprett ny...