Soria Moria Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Noen her som har hatt erfaring med og kan gi meg gode tips med tanke på valg av selskap som utfører fukt og råtekontroll i leilighet i en bygård ? Har et tilbud på en som virker seriøs, 4500 kr. Mye penger tenker jeg, andre som erfaring vedr dette ? Hans Petter Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Prisen er trolig ok. Selv om jeg underer på om dette er prisen, for en "full" gjennomgang av boliger. Du nevner ikke noen om hvor du har oppdaget fukt problemer og i hvilke romm/bygningsdeler. Du nevner heller ikke noe vilken type firma dette er og deres kompetanse! Det er mange som har bygningsteknisk kompetanse, til å utføre slik kontroll. Men det naturlige er å velge firmaer, som er godkjent for "Tilstandsrapporter". Og jeg anbefaler å velge et firma, som også har mesterbrev. (En tømrermester har en praktisk bakgrunn som er nyttig og som de med kun teksnisk utdannelse mangler) http://www.ntf.no/Tilstandaanalyse.aspx Angående prisen, så er det litt viktig om det skal være en full gjennomgang, av alt som er vanlig å kontrollere i en Tilstandsrapport, eller kun en begrenset fukt-/råte kontroll, i noen rom. Men for å drive slike firmarer lønnsomt, må de opperere med relativt høye timepriser, så det kan hende prisen er rett. Kanskje viktigere at du velger rett firma, hvis dette skal bli en seriøs kontroll. Spessielt hvis den skal brukes i en klagesak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå