Gå til innhold

Bootsector virus.

r@n

Anbefalte innlegg

Hei!

Får ikke kontakt med noen av diskene mine. Begge er WD. En på 20 og en på 160 Gig. Biosen finner diskene, men det går ikke an å skrive til dem (noen ganger). Fikk installert windows, men HD en gikk ned like etterpå. Prøvde å restore med imagedrive 2002. Da fikk jeg mld om at det var virus i bootsectoren. Noen forslag? Må da være noe software der ute som kan fjerne dette? eller er det bare å hive begge to. Er det ikke noe som heter hardformat? og hvor kan jeg eventuelt finne dette?

Fint med litt synsing også, så kanskje jeg kommer på rett spor.

r@n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1). Prøv antivirusprog fra diskett først. Kjipt å miste all data på diskene hvis det kan ungås.

2). Sjekk ev. diskene med et diskverktøy. Symantec sine diskutilitys er kraftige og fikser stort sett det som kan fikses.

3). Det finnes noe som heter "low level format" i noen BIOS'er (f.eks har SCSI BIOS'en min har denne funksjonen, men ikke BIOS'en på HK'et) - nøyaktig helt hva det går ut på er jeg ikke helt sikker på (untatt at det tar jeskli lang tid og at det fjerner ALT på disken). Brukte det en del i "gamle" dager på 286, 386 og 486 maskinene mine. Forsvant stort sett rundt slutten av 90' tallet?

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Skal prøve commandline scanner når jeg kommer hjem fra jobben, men det som er litt rart er at jeg kjørte symantec når dette skjedde.

Pc'en stod å gikk i windows i det ene øyeblikket. Plutselig når jeg kom inn igjen stod det at disken ikke var bootable. Merkelig

Informasjonen er det ikke så farlig med. Jeg har heldigvis backup av alt som befant seg på diskene. Det som er litt kjipt er at jeg ikke har flere disker enn en backupdisk på 80 gig.

r@n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...