minimax Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) Jeg trenger å få etset noen små kretskort som er tegnet og kopiert over til transparenter (for å belyse med UV-lys over lysfølsomme kort og deretter etse) for noen hobbyprosjekter. Jeg har hverken utstyr eller tid og ork til å gjøre dette selv og lurer på om det finnes firma eller privatpersoner som utfører slike tjenester for en rimelig penge? Det er snakk om 1 eller 2 kort av samme type, og totalt kanskje 5-6 kretskort. Alt jeg finner ved å søke på nettet er firmaer som produserer kretskort ut fra innsendte datafiler (Eagle og lignende). Endret 12. februar 2014 av minimax Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 Vi gjorde dette på VG2 Data og elektronikk, kanskje du kan forhøre deg med en videregående skole om de har den linja der. Lenke til kommentar
minimax Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 Forresten, dette er kun enkeltsidige kretskort. Kjenner dessverre ikke til noen videregående skoler i nærheten der jeg kan spørre. Er det kanskje noen her som har utstyr og erfaring med å lage kretskort som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 13. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2014 Bare bestill deg et blankt PCB-kort med UV-følsom film. Alternativt vanlig PCB og en UV-film på spreyboks. Belysningen kan du passe på å får du gjort samtidig som dama er innom "Brun & blid" og tar seg soltime. Resten er bare lek med kemi. Jernsulfid får du kjøpt på apoteket. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2014 Hehe, bruke solarium faktisk. Tja, hvorfor ikke... De virker jo rimelig kraftige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå