Jofrode Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Heisann er det noen som bruker programmer for driver opptattering og i så fall vilke program bruker du? Mvh Joachim Lenke til kommentar
code Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Bruker ikke noe spesielt all-around program. Men bruker Nvidia Experience, Razer Synapse og Windows Update til driver updateringer. CCleaner brukes ofte til å finne navn på hardware om jeg reparerer data. Evt. hvis jeg sliter med lydkort driver så downloader jeg det første jeg finner på google, siden disse ofte koster penger skriver jeg ned navnet på driveren og komponenten og finner driveren selv på nett. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 Bruker ikke noe spesielt all-around program. Men bruker Nvidia Experience, Razer Synapse og Windows Update til driver updateringer. CCleaner brukes ofte til å finne navn på hardware om jeg reparerer data. Evt. hvis jeg sliter med lydkort driver så downloader jeg det første jeg finner på google, siden disse ofte koster penger skriver jeg ned navnet på driveren og komponenten og finner driveren selv på nett. Okey tenkte bare et program som holder driver opptattert til en vær tid. men windows update gjør kansje det for meg da Lenke til kommentar
code Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Bruker ikke noe spesielt all-around program. Men bruker Nvidia Experience, Razer Synapse og Windows Update til driver updateringer. CCleaner brukes ofte til å finne navn på hardware om jeg reparerer data. Evt. hvis jeg sliter med lydkort driver så downloader jeg det første jeg finner på google, siden disse ofte koster penger skriver jeg ned navnet på driveren og komponenten og finner driveren selv på nett. Okey tenkte bare et program som holder driver opptattert til en vær tid. men windows update gjør kansje det for meg da Beklager om dette var en ment som en anbefaling tråd og ikke diskusjons tråd. Windows Update tar vel mye av det viktigste inkludert GPU drivere husker jeg rett. De fleste andre drivere oppdaterer jeg ikke så ofte selv da det ikke er så mange. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Jeg var tidligere en "oppdateringshore" (unnskyld uttrykket) og var besatt av å alltid ha siste versjon av programvare, BIOS, firmware, drivere, osv. Prøvde derfor forskjellig programvare som gjør dette (delvis) automatisk, f.eks. Secunia PSI, FileHippo, Driver Magician o.l. Nå har jeg roet meg kraftig ned og lever heller etter prinsippet "if it ain't broke, don't fix it". Fungerer det, så ser jeg ikke noe behov for å ha siste versjon. Heldigvis(?) oppdaterer Windows og Chrome seg automatisk. Når det gjelder drivere, oppdaterer jeg kanskje en gang i året. Siden jeg har full kontroll på egen maskinvare, laster jeg ned direkte fra produsent. Kan jeg pakke ut filene og oppdatere via Enhetsbehandling (Device Manager) foretrekker jeg det. Er det maskinvare jeg ikke vet hva er, bruker jeg Speccy, CPU-Z, GPU-Z o.l. Evt. googler jeg bare PCI/VEN kodene jeg finner i Enhetsbehandling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå