K Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hei! Er det noen som har noen erfaringer/synspunkter vedrørende denne maskinen: Aspire 1700 Acer anbefaler Microsoft® Windows® XP. Kraftig ytelse For de med store visjoner Designet for både jobb og underholdning Stort display Full multimedia pakke Acer Aspire 1700 serien er spesielt designet for brukere som ønsker en transportabel bærbar maskin med stor skjerm og kraftig ytelse. model configuration part number Aspire 1703SM Intel® Pentium® 4 - Prosessor 2,6GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition Norsk 17" TFT skjerm, 512MB DDR SDRAM, 80GB Harddisk, GeForce FX Go5600 64 MB VRAM, DVD Brenner - DVD/RW Pris, ca 19000 kr Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Sikkert grei HD, skjerm og skjermkort, men jeg hadde forventet å få noe annet enn en "stasjonær" prosessor for den prisen. For 19.000,- får du en ganske rå maskin med pentium mobile 1.5-1.6ghz og et tilsvarende skjermkort, men sansynligvis litt mindre harddisk og kanskje en 15,4" widescreen. Spørs hvor viktig det er for deg med 17" og 80gig disk. K Lenke til kommentar
K Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Takk for svar! Hvilke tips har du til meg da? Du kan godt ta utgangspunkt i kr 16000. Maskina vil få et bredt bruksområde - med alt fra spill/dvd til enkel tekstbehandling. Stor harddisk er viktigere enn rask prosessor... Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Tundra 1555P er et bra alternativ, sjekk testen her på barbara.no Jeg valgte selv en dell maskin. En Inspiron 8600 får du for ca 16.000 med pentium mobile 1,5ghz cpu og radeon 9000. Dette er to meget bra alternativer i den prisklassen mener jeg. K Lenke til kommentar
iNas Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 En ganske kurant maskin. Men jeg ville forhørt meg litt om batterikapasiteten og levetiden. Noen eldre Acer's har slitt noe med rask utladet batterimodul. Selv om dette gjelder for mange PCer, er det greit å vite det. Om det oppgis 4t så kan effektiv levetid være 3,5 og etter 6-8 måneder kan levetiden være redusert til 3t. Lenke til kommentar
K Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Takk for svar! Vil Toshiba Satellite P20-S103 være et bedre alternativ enn Acer??? Toshiba P20-S103 Intel Pentium - 2,8 GHz (HT) 17" widescreen (1440x900) 512 MB DDR RAM (256+256) 60 GB harddisk DVD-R,RW 10/100 LAN og V92 modem Firewire og 4 USB 2.0 Windows XP Home - norsk Works Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Heller ikke denne har en mobilprosessor. Men det ser ut til at skjermstørrelse og HD kapasitet er viktigere for deg enn batterikapasitet og støynivå. Og da er jo både Acer og Toshiba maskinene veldig fine alternativer. Jeg greier ikke finne noe bedre alternativer. Liker Toshiba maskina best fordi denne har HyperThread og 800mhz bus, det ser det ikke ut til at Acer maskina har. Ut fra mine behov og preferanser hadde jeg vurdert og gått ned litt på skjermstørrelsefor å få pentium mobile CPU, f.eks dell 8600 maskina med 15,4" widescreen. Men du prioriterer tydeligvis annerledes enn meg... Toshiba maskina ser kuul ut utfra spec's, har hverken sett eller prøvd den. K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå