LogiT3x Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Hei, Hvordan får man formatert en harddisk (samsung 160gb sata) som er av "filsystem" RAW? Når jeg googler RAW, så får jeg bare opp hvordan jeg skal ta recovery på den. Men jeg vil jo ikke ta noe recovery, jeg vil formatere den. Det blir misslykkes i å formatere den i windows og om jeg booter opp med en windows 7 cd. Med dette, så kan jeg ikke bruke harddisken i det heile tatt. Endret 11. februar 2014 av Logitex Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Koble den opp mot en P.C. f.ex. USB. Høgreklikk Datamaskin > velg Behandle > velg Diskbehandling > finn riktig disk høgreklikk og formater. Alt: Dobbelklikk Datamaskin finn disken høgreklikk og Formater. Lenke til kommentar
LogiT3x Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 Koble den opp mot en P.C. f.ex. USB. Høgreklikk Datamaskin > velg Behandle > velg Diskbehandling > finn riktig disk høgreklikk og formater. Alt: Dobbelklikk Datamaskin finn disken høgreklikk og Formater. Dette har jeg prøvd. Kommer bare frem før formateringen er ferdig: "Windows kunne ikke fullføre formateringen" :/ Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Koble den opp mot en P.C. f.ex. USB. Høgreklikk Datamaskin > velg Behandle > velg Diskbehandling > finn riktig disk høgreklikk og formater. Alt: Dobbelklikk Datamaskin finn disken høgreklikk og Formater. Dette har jeg prøvd. Kommer bare frem før formateringen er ferdig: "Windows kunne ikke fullføre formateringen" :/ Under diskbehandling er flere måter å bearbeide disken. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Kommandoen diskpart clean er alltid verdt et forsøk! Da "nullstilles" disken. Hvis dette også feiler, er det muligens maskinvarefeil (defekt disk). Lenke til kommentar
LogiT3x Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 Har prøvd begge deler det som dere sier, men uten hell :/. Setter tråden som løst siden harddisken er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå