Christian Thork Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 heai, i helgen så Røyk Gpuen min da den plutselig begynte å brenne, men uansett så prøvd jeg på min søsters Pc, AMD atlon II 250 (ikke overclocket) med 4gb RAM og IDE HDD samt IDE Dvd brenner/Spiller. Hoverkortet Luser oppp og Pcen starter MEN ikke bilde på skjermen, Hun bruker et intregrert Skjermkort i ente Cpu eller Hovedkortet tror den intregrerte Gpen er ødelagt da jeg har prøvd å resette biosen. Jeg kan f.eks bruke dvd spilleren selv om det ikke kommer bilde på skjermen, Dette er vel et godt tegn? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 heai, i helgen så Røyk Gpuen min da den plutselig begynte å brenne, men uansett så prøvd jeg på min søsters Pc, AMD atlon II 250 (ikke overclocket) med 4gb RAM og IDE HDD samt IDE Dvd brenner/Spiller. Hoverkortet Luser oppp og Pcen starter MEN ikke bilde på skjermen, Hun bruker et intregrert Skjermkort i ente Cpu eller Hovedkortet tror den intregrerte Gpen er ødelagt da jeg har prøvd å resette biosen. Jeg kan f.eks bruke dvd spilleren selv om det ikke kommer bilde på skjermen, Dette er vel et godt tegn? Regner med du mener AM3? At dvd spilleren går ut og inn uten bilde, er ikke noe godt tegn nei. Den gjør det sålenge den får strøm. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Er ikke noe sjakktrekk å "teste" et brent pcie kort i en annen pc (forstår jeg deg rett). Det brente kortet er sikker flust av kortslutninger , og du satt det i søsteren din sin pc og nå fungerer ikke denne ? Jeg tror at amd cpu kanskje har klart seg men at pci express baner og hubs og spenningsregulatorer på hovedkortet er ødelagt aka' ikke noe skjermbilde eller boot. 1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Av ren nysgjerrighet: Hva fikk deg til å fortsette å bruke et skjermkort som tok fyr? Men ellers høres det ut som du har kortsluttet hovedkortet pga et utbrent skjermkort. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 At du ikke får bilde på HK sier oss dessverre ingenting. Det kan være alt fra integrert skjermkort til hovedkort, til RAM osv... Men mest sannsynlig så er det HK som har blitt dratt med i dragsuget. 12V-railen inn på skjermkortet som var kortslutet (det som fik krotet til å brenne) er direkte koblet til 12V-railen inn på hovedkortet. Dette betyr kort sagt at en hver kortslutning på skjermkortet også vil bli hovedkortets kortslutning.Derimot så har jeg ikke målt noen kontakt mellom HKets/skjermkrotets 12V-rail og CPUen (på mitt X79 hovedkort i hvert fall). Ergo tror jeg ikke CPUen har tatt noe skade av det. Vet ikke om jeg husker rett, men brukte du morder-PSUen din på denne PCen? 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 Det tok fyr i Hennes Pc, Er både Cpu og HK røket, Så blir det ikke noen ny Psu nei :/ Men kun HK? Tok ikke ut kortet mens Pcen var igang heller, det brennede kortet slo av Pcen og slukket av seg selv At du ikke får bilde på HK sier oss dessverre ingenting. Det kan være alt fra integrert skjermkort til hovedkort, til RAM osv... Men mest sannsynlig så er det HK som har blitt dratt med i dragsuget. 12V-railen inn på skjermkortet som var kortslutet (det som fik krotet til å brenne) er direkte koblet til 12V-railen inn på hovedkortet. Dette betyr kort sagt at en hver kortslutning på skjermkortet også vil bli hovedkortets kortslutning.Derimot så har jeg ikke målt noen kontakt mellom HKets/skjermkrotets 12V-rail og CPUen (på mitt X79 hovedkort i hvert fall). Ergo tror jeg ikke CPUen har tatt noe skade av det. Vet ikke om jeg husker rett, men brukte du morder-PSUen din på denne PCen? Ja, Det var den eneste Psuen som kun takle 780èn Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 Shiiit, Blir ikke kvitt denne Facebook brukeren >: E Anyway Så er HK blåst? kan jeg bruke et AMD3+ HK eller? Fikk RMA kode på Classy, Så skal sende det til komplett imorgen Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 At du ikke får bilde på HK sier oss dessverre ingenting. Det kan være alt fra integrert skjermkort til hovedkort, til RAM osv... Men mest sannsynlig så er det HK som har blitt dratt med i dragsuget. 12V-railen inn på skjermkortet som var kortslutet (det som fik krotet til å brenne) er direkte koblet til 12V-railen inn på hovedkortet. Dette betyr kort sagt at en hver kortslutning på skjermkortet også vil bli hovedkortets kortslutning. Derimot så har jeg ikke målt noen kontakt mellom HKets/skjermkrotets 12V-rail og CPUen (på mitt X79 hovedkort i hvert fall). Ergo tror jeg ikke CPUen har tatt noe skade av det. Vet ikke om jeg husker rett, men brukte du morder-PSUen din på denne PCen? RAM er det ikke da jeg har testet med min(e) Ram brikker, Pci-E porten er gåen siden jeg har prøvd mitt gamle gt440,. Prøvd annen Psu, Skjønner ingen ting :/ Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 (endret) At du ikke får bilde på HK sier oss dessverre ingenting. Det kan være alt fra integrert skjermkort til hovedkort, til RAM osv... Men mest sannsynlig så er det HK som har blitt dratt med i dragsuget. 12V-railen inn på skjermkortet som var kortslutet (det som fik krotet til å brenne) er direkte koblet til 12V-railen inn på hovedkortet. Dette betyr kort sagt at en hver kortslutning på skjermkortet også vil bli hovedkortets kortslutning. Derimot så har jeg ikke målt noen kontakt mellom HKets/skjermkrotets 12V-rail og CPUen (på mitt X79 hovedkort i hvert fall). Ergo tror jeg ikke CPUen har tatt noe skade av det. Vet ikke om jeg husker rett, men brukte du morder-PSUen din på denne PCen? RAM er det ikke da jeg har testet med min(e) Ram brikker, Pci-E porten er gåen siden jeg har prøvd mitt gamle gt440,. Prøvd annen Psu, Skjønner ingen ting :/ Hva er det du ikke skjønner? Er jo nesten rene skoleeksempelet om man ser på teori VS praksis. Er HK gåent så funker ingenting. PCI-e slotten vet du ikek er ødelagt om du ikke har testet hver og en pins, og/eller har testet andre slots. Og siden skjermkortet kortsluttet i 12V-railen så VIL hovedkortet også kortsluttes. (samme krets) Og i ditt tilfelle er det vel liten tvil om at dette også skjedde i praksis. RAM-brikker har ingen 12V, så de vil ikke ha noe problem, og CPUen er nok på en separat rail, samt isolert fra resten, så den burde også være fin. Men PSUen kunne selvsagt ha skadet CPU og RAM pga mye elektrisk støy, men siden dette var så kort tid så tviler jeg. Kort sagt: Hovedkortet burde være og er nok fullstendig svidd (ikke bare pga hva du har testet i praksis, men også teorien skulle tilsi at du ødela HKet), så det er bare dumt å teste andre komponenter på det. Send det inn på reklamasjon, eller kjøp nytt. Du kan da ta enten AM2+ eller AM3 HK. Endret 14. februar 2014 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 At du ikke får bilde på HK sier oss dessverre ingenting. Det kan være alt fra integrert skjermkort til hovedkort, til RAM osv... Men mest sannsynlig så er det HK som har blitt dratt med i dragsuget. 12V-railen inn på skjermkortet som var kortslutet (det som fik krotet til å brenne) er direkte koblet til 12V-railen inn på hovedkortet. Dette betyr kort sagt at en hver kortslutning på skjermkortet også vil bli hovedkortets kortslutning. Derimot så har jeg ikke målt noen kontakt mellom HKets/skjermkrotets 12V-rail og CPUen (på mitt X79 hovedkort i hvert fall). Ergo tror jeg ikke CPUen har tatt noe skade av det. Vet ikke om jeg husker rett, men brukte du morder-PSUen din på denne PCen? RAM er det ikke da jeg har testet med min(e) Ram brikker, Pci-E porten er gåen siden jeg har prøvd mitt gamle gt440,. Prøvd annen Psu, Skjønner ingen ting :/ Hva er det du ikke skjønner? Er jo nesten rene skoleeksempelet om man ser på teori VS praksis. Er HK gåent så funker ingenting. PCI-e slotten vet du ikek er ødelagt om du ikke har testet hver og en pins, og/eller har testet andre slots. Og siden skjermkortet kortsluttet i 12V-railen så VIL hovedkortet også kortsluttes. (samme krets) Og i ditt tilfelle er det vel liten tvil om at dette også skjedde i praksis. RAM-brikker har ingen 12V, så de vil ikke ha noe problem, og CPUen er nok på en separat rail, samt isolert fra resten, så den burde også være fin. Men PSUen kunne selvsagt ha skadet CPU og RAM pga mye elektrisk støy, men siden dette var så kort tid så tviler jeg. Kort sagt: Hovedkortet burde være og er nok fullstendig svidd (ikke bare pga hva du har testet i praksis, men også teorien skulle tilsi at du ødela HKet), så det er bare dumt å teste andre komponenter på det. Send det inn på reklamasjon, eller kjøp nytt. Du kan da ta enten AM2+ eller AM3 HK. Jaja, 400spenn for et greit et Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2014 (endret) ... Endret 10. mars 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå