Tmz Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Heisann, ledningen på laderen har en stund vært slitt, har vært hull gjennom isolasjonen, og frem til nå har den fungert greit, men klarte å kortslutte den på 20 volts sia. Er det noe mulighet for å fiksa den eller er hele greia ødelagt? Er student så er for det første avhengi av laptop og for det andre har jeg ikke penger, så hadde vært flott om det kanskje bare er en sikring inni som hadde ryki eller noe Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Hvis den ikke virker etter at den har hvilt seg litt og ikke lengere er kortsluttet så er den nok vandret. - De fleste er også helstøpte og ikke mulig å åpne. Men hva slags lader er det? Får jo en ny for etpar hundrelapper hvis den ikke er veldig spesiell eller kraftig. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Den funker ikke etter å ha hvilt seg, er et lys som skal lyse som ikke gjør det lenger så noe inni der er ødelagt. Om den så er støpt så er det jo plastikk, må være mulig å skjære, et bryte opp. Er forresten til en Acer maskin, 19v og 4,5a på output Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Gå til en elektriker og få den skjøtet. De har lodde skjøter og krympehylse. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Da kan du bruke f.eks en slik; http://www.cableworld.no/batterier-og-ladere/lader-til-pc/lader-til-acer-laptop-%28stroemforsyning-til-acer%29.asp Finner sikkert billigere også hvis du leter litt. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 Jeg er elektriker Lenke til kommentar
empetre Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Har du testet å bytte ut kabelen fra vegg og inn i adapteret, bare for å utelukke den delen? :-) Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 (endret) Jeg er elektriker Da er det jo intet problem. Ta den til skrustikka, slik jeg gjør. Sett den i skrustikka og da diagonalt, med begge flatsidene mot kjeftene på stikka. Skru så stikka i sammen og hold den der til du hører en liten knekk, fordi da sprekker limingen, og vips du kan ta den hel og fin ifra hverandre, skifte sikring eller se om en motstand er røket på 20 V dc siden. Det kan være at regulatoren er gåen, men si meg hvilket nr den har, så skal vi finne en ny til deg. Det er Switc mode power. Om du ikke finner ut av det, så kan du bruke hva som helst som leverer 19-20 volt DC og ca 1 amp, (lading) men har du 4 amp, så er jo det kjempeflott. Bare husk at normalt er pluss i senter på dc 20 volt. BmOnline Endret 13. februar 2014 av BmOnline Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 Skal få sett på det når jeg kommer hjem, har ikke verktøy tilgjengelig for tiden iom at jeg studerer utenbys. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 http://www.yaha.no/?pd=381347 ikke allverdens pris for en ny lader heller da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå