Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får absolutt ikke logget meg inn på ftp, start.no

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg har et problem som er følger: Jeg har lagt ut noen bilder osv på min hjemmeside konto fra www.start.no. Når jeg har lagt ut allt jeg skulle så skulle jeg prøve å gå inn på side for å se om det virket, men det gjorde det ikke :( Her er linken:.. Jeg har jo lagt ut filene akkurat slik man skal gjøre det og allt det der". Må man vente i en time før det skal virke eller hva???

Kan dere ikke være så snill å hjelpe meg??? Jeg har så lyst at det skal virke nå...

Tusen takkk for all hjelp jeg får :wink:

EDIT: Jeg tror jeg vet hva som er gale.. Det jeg tror er at jeg ikek har ventet i 30 minutter anda.. Også tror jeg at jeg lå de på feil plass :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Men jeg skal si i fra om det er der feilen ligger :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ingen som kan hjelpe meg eller???? :shrug:

Hadde vært lettere hvis du hadde beskrevet hva du hadde gjordt.

Man logger på ftp.start.no med brukernavn / passord.

Man må lage public_html hvis ikke dette er gjordt allerede.

Laster opp filene til denne katalogen.

Dette er korte trekk. Du har alt dette på plass ?

Lenke til kommentar
Er det ingen som kan hjelpe meg eller???? :shrug:

Hadde vært lettere hvis du hadde beskrevet hva du hadde gjordt.

Man logger på ftp.start.no med brukernavn / passord.

Man må lage public_html hvis ikke dette er gjordt allerede.

Laster opp filene til denne katalogen.

Dette er korte trekk. Du har alt dette på plass ?

Ja allt det der er på plass, men problemt er at jeg ikke kommer meg inn på http://home.no.net/ostebu... det står masse greier der viss du klikker på den linken... Sånn kommer det: Du har ikke laget en hjemmeside enda!

For å redigere siden din kan du bruke Frontpage eller Frontpage Express (som følger med Internet Explorer 5). Klikk på redigerings-ikonet på verktøylinjen, og logg deg inn med ditt brukernavn og passord. Så kan du lage din egen hjemmeside like enkelt som du lager dokumenter i en tekstbehandler.

Dersom du ønsker å laste opp sidene dine manuelt kan du koble deg opp mot FTP-server ftp.start.no med ditt eget brukernavn og passord. Websidene dine må du legge under katalogen public_html på ditt hjemmeområde.

Det kan ta opptil 30 minutter før din epost/hjemmeside-tilgang blir aktivisert. Dersom du har problemer med å logge inn, prøv igjen om 30 minutter før du ringer support.

Om du trenger hjelp, kan du ta en titt på Start HJELP.

For mer informasjon om PowerTech og Internett-tjenester, gå til http://www.powertech.no/.

Lenke til kommentar

ehmmm du har laget en siden som heter index.htm/html ?

Dette er siden du kommer til når noen skriver inn din home.no.net/user url . Når du nå en gang våkner opp og erstatter den index som ligger der på public_html folderen på ditt område så ser du nok siden :)

Lenke til kommentar

Slett den, eller skriv over den med en ny fil som heter index.html

index.html (legg merke til bare små bokstaver) er den første filen webserveren prøver å åpne opp i et directory. Hvis ikke den eller noen andre index-filer finnes (index.php, default.htm o.l.) så får du enten opp en liste over filene som ligger der, eller en feilmelding om at du ikke har tilgang. Det kommer an på hvordan apache/iis er konfigurert. På start.no får du opp en feilmelding, tror jeg.

Lenke til kommentar
Ja automatisk redirect til en feilmelding ... erstatt den index side som du har laget ... om du ikke har kalt den første siden index.htm så bare gi den nytt navn .

Husk nå på at det skal være små bokstaver ....

Ok allt dette har jeg gjort nå :wink:

Men jeg kommer framdeles ikke inn på siden via internet explore sånn at jeg kan se bildene og filene jeg har lagt ut... Kansje jeg må vente i 30 min????

Er det annet jeg må gjøre???

Viss ikke dette virker nå etter en 45 min så ringer jeg til suport :grumpy:

Lenke til kommentar
Prøvd å gå direkte til en fil du vet eksisterer? http://home.no.net/ostebu.../filnavn

Jeg er litt skeptisk til bruken av '...' Mulig det kan forvirre serveren eller browseren.

Jaaaaaaaaaaaaa.... :woot: Det gikk... tusentusen takk..... :smile: :smile: Kjempegreier....

Men hvordan skal jeg greie å bare skrivehttp://home.no.net/ostebu?????

Jeg greide det nå... :woot: Tusentusen takk til allle dere som har

hjulpet meg :yes: :smile: :smile:

Lenke til kommentar
Prøv å endre navnet fra index.html til index.htm eller omvent. Noen webservere ser kun etter den ene fila.

Hvis det ikke fungerer så er det noe feil på index fila di. Post den her så kan vi kanskje hjelpe.

Oki, jeg skal prøve det nå :wink:

Nei det ble akkurat det samme...,, men jeg kan no bare klare å skrive de få bokstavene ekstra visst det er vanskelig å få til å virke :yes: :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...