ialledager Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Området det er snakk om er ca 35 kvadrat meter. Jeg har brukt varmekabler for det meste. Strømregningen min er høy, ligger på rett over 1000 pr mnd. Kjæresten min mener jeg bør skru av varmekabelen og heller bruker ovn. Hva trekker mest strøm av varmekabler eller ovn? Nå bor jeg i en kjellerleilighet og det kan bli fryktelig kaldt her, tror ikke isolasjonen er på det beste. Jeg lurer bare på hva som trekker mest strøm av de to? Lenke til kommentar
War Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Hvor mange W ovnen trekker står det på den. Varmekablene er det litt værre med, har den egen sikring? isåfall hvor mange ampere er den på? ( står i lista i skapet) og på sikringen. Med dagens priser og en ovn på 1000w som står på hele døgnet koster ca 18-20kr på regningen pr døgn inkl nettleie og alle avgifter (ikke bare strømprisen) Bare en ovn på 1000W koster da ca 600kr mnd om den er på hele tiden. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Hvis gulvet med varmekaber er bygd riktig med isolasjon, reflekterende underlag etc som sørger for at varmen går opp i rommet og ikke ned i bakken, skal i teorien varmekabler være gunstig: Du får varme nederst i rommet, det blir ikke gulvkaldt, du trenger ikke varme opp lufta i rommet like mye for å få full komfort. Men, jeg lot en gang være å leie en sokkelleilighet med varmekabler, etter å ha sett på strømmåleren i sikringsskapet: Tallet var innmari høyt i forhold til størrelse på leiligheten og alder på huset/måleren.,,, Fordelen med panelovner: Du kan raskere justere varmen i lufta. Du kan spare en del på ovner med spareprogram som automatisk senker temperaturen mens du sover og er på jobb. Du kan få gunstig varmefordeling og sirkulasjon og stoppe "kaldras" ved å ha ovnene under vinduer og ventiler. Om gulvene føles kalde, legg tepper der du oftest plasserer føttene, og bruk tjukke sokker eller kanskje tilogmed tøfler... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå