Tom__ Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Nå skal jeg kjøpe stasjonær. Budsjettet er MAKS 9000. Jeg har nå sett på to og jeg lurer. Hvilken er best? Gjerne nevn andre gode maskiner, Jeg skal bruke den til litt film redigering, mye spilling som minecraft og musikk produksjon. Denne: http://www.komplett.no/hp-envy-phoenix-810-010eo/799180 Eller Denne: http://www.netonnet.no/art/data/stasjonaer-data/desktop/ASUS-M51AD-NR008S/197796.3012/ Har sett litt rundt på tråder, men har ikke funnet noe veldig. Kommer ikke på tale å bygge! Edit: link fikset Endret 11. februar 2014 av seland99 Lenke til kommentar
PCFreak.no Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Hvis du absolutt ikke har lyst å bygge selv ville jeg heller kjøpt en brukt PC. Får mye mer for pengene om du bygger selv eller kjøper brukt sammenlignet med ferdigbygd fra forhandler. Når det er sagt ser den ASUS'en fra netonnet helt grei ut, men som det er med ferdigbygde PC'er får man ikke vite noe om hvordan PSU og CPU-kjøler det er brukt som ofte er de tingene som kan ryke først. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Linken til Komplett funker ikke. For å si det enkelt, du kan spare mye på å bygge selv! Hvis du ikke kan bygge selv så kan du gå opp i pris og få en ferdig-PC fra komplett. Men da bør du være nøye med konfigureringen (ergo, la oss gjøre det ). Den Asus-PC-en er ikke noe greier egentlig. Slik er det med alle ferdig-PC-er. Lenke til kommentar
Tom__ Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 Da fikset jeg linken. Så den bedre ut? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) Ja, nå var den bra. HP-PC-en er utvilsomt å foretrekke her fremfor Asus. Altså, i dette tilfellet. Endret 12. februar 2014 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Enig med PcFreak her, kjøp en brukt pc da dette vil gi deg mye mer for pengene, men om du absolutt skal ha en splitter ny, så kjøp noe komplett setter sammen for deg. Lenke til kommentar
Tom__ Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 Kan dere sette sammen en liste fra komplett ferdigbygga da? eller finne noen brukte som seg bra ut? Er litt usikker på å kjøpe brukt da maskinen kan ha blitt ganske så treg :/ Lenke til kommentar
Tom__ Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 Hvordan ser denne ut da? http://www.komplett.no/asus-m51ac/804313#!tab:extra Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) Kan dere sette sammen en liste fra komplett ferdigbygga da? eller finne noen brukte som seg bra ut? Er litt usikker på å kjøpe brukt da maskinen kan ha blitt ganske så treg :/ Når du kjøper en brukt maskin, blir som regel OS installert på nytt. Da vil maskinen være god som ny. Styr unna ferdigbygde Asus maskiner etc. Endret 12. februar 2014 av Kaptein-Snorkel Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Kan DustinHome sette sammen en PC fra en bestilling? Altså, helt selvvalgt? Har hørt noe om at de har konfigurerbare modeller ihvertfall. Er nesten så jeg fikk lyst til å sende e-post til et par nettbutikker å spør. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Kjøp en brukt maskin, eller la f eks komplett bygge maskinen for deg. Da kan du konfigurere maskinen slik du selv vil ha den, samt at du får 3 års garanti på bygginga. Lenke til kommentar
Tom__ Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Hva er forskjellen på denne: https://www.komplett.no/asus-m51ac/804313#!tab:extra Og denne: http://www.netonnet.no/art/data/stasjonaer-data/desktop/ASUS-M51AD-NR008S/197796.3012/ Lenke til kommentar
HardGround Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Den ifrå komplett har 64gb ssd mens den ifrå netonnet har 1 tb hdd Lenke til kommentar
Tom__ Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Begge har jo 1 tb og Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Jeg tror at du skal la komplett bygge for deg. Da bygger de maskinen som du vil ha den og slik den passer for deg. Dermed så kan du få en optimal maskin og du får mest mulig for pengene. Du får også 3 års garanti slik som jeg har nevnt for deg tidligere i denne tråden. Dette er nok det lureste du kan gjøre hvis du ikke vil bygge selv. Ellers så finnes det en del rimelige maskiner slik som mange andre i tråden har nevnt tidligere. Der kan du gjøre ett kupp, og brukte maskiner er stort sett gode etter min erfaring. Særlig de som er ca 1 år gammalt osv. Du kan også se om du kan få noen til å bygge maskinen for deg så kan du kjøpe delene eller også få noen til å hjelpe deg med å sette sammen deler. Vi på forumet kan f eks hjelpe deg med å gi deg delene som du trenger. Lenke til kommentar
Tom__ Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Kan dere konfigurere best mulig pc på komplett for 9-10000 med skjerm. Den skal brukes til å spille spill med høy fps, litt film redigering og musikk produksjon i liten skala. Den trenger ikke å gå veldig stille, men er jo greit at den er stille. Lenke til kommentar
HardGround Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Du får meir for pengane vist du får nokon til og bygga for deg. https://prisguiden.no/liste/146849 Lenke til kommentar
Tom__ Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Kan bygge selv da... Har dere en turtorial? Budsjett: 10000 inkl skjerm Bruk: Spilling med høy fps, film redigering og musikk produksjon. Litt skole og. Lenke til kommentar
Tom__ Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Kan tenke meg i7, to harddisker (en SSD) bra skjerm kort, bra hovedkort og kabinett hvor jeg kan oppgradere Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Kan tenke meg i7, to harddisker (en SSD) bra skjerm kort, bra hovedkort og kabinett hvor jeg kan oppgradere Altså. Har du bruk for i7? Til hvilken grad redigerer du film og lager musikk? Om du ønsker å bygge selv finnes det plenty av videoer på Youtube som viser hvordan du bygger. et veldig bra kabinett kan være et Fractal Design R4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå