Gå til innhold

Ny stasjonær, maks 9k, gaming og videoredigering

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg kjøpe stasjonær. Budsjettet er MAKS 9000. Jeg har nå sett på to og jeg lurer. Hvilken er best? Gjerne nevn andre gode maskiner,

Jeg skal bruke den til litt film redigering, mye spilling som minecraft og musikk produksjon.

Denne: http://www.komplett.no/hp-envy-phoenix-810-010eo/799180

Eller

Denne: http://www.netonnet.no/art/data/stasjonaer-data/desktop/ASUS-M51AD-NR008S/197796.3012/

Har sett litt rundt på tråder, men har ikke funnet noe veldig.

Kommer ikke på tale å bygge!

Edit: link fikset

Endret av seland99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du absolutt ikke har lyst å bygge selv ville jeg heller kjøpt en brukt PC. Får mye mer for pengene om du bygger selv eller kjøper brukt sammenlignet med ferdigbygd fra forhandler. Når det er sagt ser den ASUS'en fra netonnet helt grei ut, men som det er med ferdigbygde PC'er får man ikke vite noe om hvordan PSU og CPU-kjøler det er brukt som ofte er de tingene som kan ryke først.

Lenke til kommentar

Linken til Komplett funker ikke.

For å si det enkelt, du kan spare mye på å bygge selv!

Hvis du ikke kan bygge selv så kan du gå opp i pris og få en ferdig-PC fra komplett. Men da bør du være nøye med konfigureringen (ergo, la oss gjøre det :p).

Den Asus-PC-en er ikke noe greier egentlig. Slik er det med alle ferdig-PC-er.

Lenke til kommentar

Kan dere sette sammen en liste fra komplett ferdigbygga da? :) eller finne noen brukte som seg bra ut?

Er litt usikker på å kjøpe brukt da maskinen kan ha blitt ganske så treg :/

Når du kjøper en brukt maskin, blir som regel OS installert på nytt. Da vil maskinen være god som ny.

Styr unna ferdigbygde Asus maskiner etc.

Endret av Kaptein-Snorkel
Lenke til kommentar

Jeg tror at du skal la komplett bygge for deg. Da bygger de maskinen som du vil ha den og slik den passer for deg. Dermed så kan du få en optimal maskin og du får mest mulig for pengene. Du får også 3 års garanti slik som jeg har nevnt for deg tidligere i denne tråden. Dette er nok det lureste du kan gjøre hvis du ikke vil bygge selv.

Ellers så finnes det en del rimelige maskiner slik som mange andre i tråden har nevnt tidligere. Der kan du gjøre ett kupp, og brukte maskiner er stort sett gode etter min erfaring. Særlig de som er ca 1 år gammalt osv. Du kan også se om du kan få noen til å bygge maskinen for deg så kan du kjøpe delene eller også få noen til å hjelpe deg med å sette sammen deler. Vi på forumet kan f eks hjelpe deg med å gi deg delene som du trenger.

Lenke til kommentar

Kan dere konfigurere best mulig pc på komplett for 9-10000 med skjerm. Den skal brukes til å spille spill med høy fps, litt film redigering og musikk produksjon i liten skala.

Den trenger ikke å gå veldig stille, men er jo greit at den er stille.

Lenke til kommentar

Kan tenke meg i7, to harddisker (en SSD) bra skjerm kort, bra hovedkort og kabinett hvor jeg kan oppgradere :)

Altså. Har du bruk for i7? Til hvilken grad redigerer du film og lager musikk?

Om du ønsker å bygge selv finnes det plenty av videoer på Youtube som viser hvordan du bygger.

et veldig bra kabinett kan være et Fractal Design R4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...