Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

motorlampe kommer å går

Anbefalte innlegg

Har en 98 mod galant gls 2.0 a/t. Var ute å kjørte i dag å motoren fusket litt å mistet kraft, gikk som normalt etterpå, så kom motorlampa på i noen sekunder før den slukket. Han som hadde bilen før meg byttet alt av følere da bilen stoppet hele tiden. Jeg fant ut etter at jeg kjøpte den at minuspolen var løs og luftfiltret var tett, så alle problemene forsvant. Problemet som er nå er kun irriterende, vil finne ut hva det er før hele kjærra plutselig kneler langt hjemmefra. Har skjedd 3 ganger i ca 70km/t på lavt turtall (1800-2000rpm) Sist gang sjedde det med cruisekontroll

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenning. 70% av alle innsprøytning/forgasserproblemer er tenning.

Nye plugger(NGK!!) pluggledninger(og hette, din gnier :tease: ) rotor og fordelerlokk. Samtidig benytter du sjansen til å sjekke at alt er rent, og smørt/vedkikeholdt som det skal. Skru fast løse ting. Ingen jalla-løsninger, de kommer tilbake å biter deg.

Lenke til kommentar

Tok av 2 plugghetter å så at det var litt oljelekk rundt toppdekslet, men det var ingenting helt nede ved pluggene. Vet ikke på de andre 2 da. Måtte ha verktøy til å ta av coilene, det har jeg ikke tilgjengelig der jeg er. Det er ikke noe rotor å fordeler på den. Står coil på toppen av plugg 2 og 4 med ledninger ut til 1 og 3

Endret av Fjernsyn
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...