BenWhittaker Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) F Knebøy 85kg x5 x6 set Benkpress 82,5kg 5x5 (lillefingerhjelp siste rep) Barbell rows 65kg 5x5 Bulgarsk utfall 20kg 3x8 Stående cableflies 25 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 Sidehev 6kg 4x8 Facepulls 11kg 4x8 Frustrerende med benken, sliter på 82,5kg som er gamle 5x5-platå. Men har aldri trent videre med færre reps, så jeg skal gjøre det i håp om at det gir økt styrke til å ta det videre. Tenker å kjøre normal benkpress ene dagen mens benk med stopp rett før brystkassa andre dagen. Endret 9. august 2015 av Lærevillig Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) Hh Millitærpress 57,5kg x5,4,3,3,3 Sumo markløft 130kg x5,5,6 Pullups bw+10kg x6,5,5,4 Farmer walks 42,5kg x50 meter (1 vending) x3 Hantelshrugs 35kg x10,10,7,10 Cable triceps nedpress flat stang 20 + 5 + 5 + 5 + 5 Cable bicepcurl flat stang 20 + 5 + 5 + 5 + 5 Decline cable situp4,25kg 4x12 Stående oblique sidehev 20kg 4x12 Endret 11. august 2015 av Lærevillig Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Filmet sumo mark 130kg fra forrige økt. Husker ikke hvilket set. Andre eller tredje. trim.0E5B0812-949D-4E68-A15A-97326D5BAC4B.MOV Lenke til kommentar
Akse Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Ingen grove feil. Prøv å holde hoften nede fram til lockout, slik at det ikke bare blir ryggen som jobber. Ellers ser det veldig bra ut. Eneste jeg stiller spørsmål ved er hvorfor alle plutselig skal kjøre sumo. Det er på ingen måte noe jeg ville kjørt med mindre man har en kropp spesielt bygd for det. Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Ingen grove feil. Prøv å holde hoften nede fram til lockout, slik at det ikke bare blir ryggen som jobber. Ellers ser det veldig bra ut. Eneste jeg stiller spørsmål ved er hvorfor alle plutselig skal kjøre sumo. Det er på ingen måte noe jeg ville kjørt med mindre man har en kropp spesielt bygd for det. Skal prøve på det! Kjører sumo egentlig kun for å få litt variasjon. Har mark 2xuka og tenker at det er fornuftig å ikke bare kjøre klassisk markløft. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Filmet sumo mark 130kg fra forrige økt. Husker ikke hvilket set. Andre eller tredje. Kjære tid det der så lett ut?? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Eneste jeg stiller spørsmål ved er hvorfor alle plutselig skal kjøre sumo. Det er på ingen måte noe jeg ville kjørt med mindre man har en kropp spesielt bygd for det. Synes det er veldig smart å prøve det, ellers finner man jo aldri ut om man har en kropp spesielt bygd for det. Jeg elsker øvelsen, dro kjapt forbi klassisk i styrke, men får litt vondt øverst i låra og må nok desverre legge øvelsen litt på is. Gjelder alle bred-fot-øvelser. En periode, så tas det opp igjen. Om man ønsker å kjøre en mark-variant med tanke på å fokusere mest på beina er jo dette suverent. Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Hh Sumo boksbøy 90kg x3 x5 set Benkpress 87,5kg x2 x4 set Barbell rows 67,5kg x3 x5 set Stående en arm cableflies 7,5kg 15 + 4x4 Sidehev 7kg 4x6 Cable facepulls 27,5kg. 4x6 Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 A N Millpress 60kg x3,2,2 Klassisk mark 135kg x5 140kg x3 (grep ryker) 135kg x3 (grep ryker) Pullups Bw+10kg x6,5,5,4 Hantelshrugs 40kg 3x8 Cable tri nedpress flatstang 27,5kg 15 + 3x5 myo Cable bicepcurl flatstang 20kg 15 + 3x5 myo Ss - decline cable situp 5kg 3x8 - stående oblique sidehev 20kg x10, 24kg 2x10 Må ha med kalk/reimer til neste øktene. Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Filmet sumo mark 130kg fra forrige økt. Husker ikke hvilket set. Andre eller tredje. Kjære tid det der så lett ut?? Lett er en overdrivelse Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Bare bytt til mixed hvis grepet ryker Og bruk magnesium. Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Bare bytt til mixed hvis grepet ryker Og bruk magnesium. Var mixed grep som røyk til slutt. Litt dårlig grep på stengene var det også.., (dårlig unnskyldning, men... ) Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Bare bytt til mixed hvis grepet ryker Og bruk magnesium. Var mixed grep som røyk til slutt. Litt dårlig grep på stengene var det også.., (dårlig unnskyldning, men... ) Synes ikke det er en dårlig unnskyldning. Man må ha grep. Det er enkelte sentere som har kjøpt inn stenger som omtrent er speilglatte, eksempelvis det ene stedet der jeg trener. Jeg kan ikke trene ML der da det ikke finnes "spor" overhodet i stanga. BP er også et problem her. Da hjelper det ikke hvor mye grepstrening man har i bakhånd. Heller ikke magnesium hjelper da. Man blir svett i henda enkelt og greit, noen (meg) blir svettere enn andre. Jeg kan til nød løfte tungt der nå som jeg kjører alle settene som 1-reppere - dvs. jeg tar nytt grep for hver rep. Det kan være et tips om du ikke allerede gjør det(?) Skal ikke si at grepstrening ikke hjelper naturligvis, det funker, men stanga bør likevel ha "spor". -Sleng f.eks100kg på stanga, gjerne i et rack slik at du slipper å gjøre hele løftet, hold den i 30sek Klarer du 30sek kan du legge på mer vekt neste gang. ------------------- Ser forøvrig ut til at du øker i BP, fine greier Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Skal teste den grepstreningen senere, men akk nå er grepet ødelagt etter farmer walks, så får bra trening der! Vet egentlig ikke om jeg har økt i BP, det får vi se fremover! Har vel egentlig aldri løftet færre enn 5-reppere. Var "skuffende tungt" forrige økta, men prøver 90kg i morgen og det skal (!!!!!) gå noen set. Helt glemt at eg har kreatin liggende så begynte med det for et par dager siden og bom så gikk jeg opp 2 kg etter å ha hatt relativt passe oppgang en periode. Er vel naturlig. ----------------------- Etter en periode fremover nå med få reps og høy belastning tror jeg at jeg kjører rett på en ny syklus med flere reps, progresjon osv, men skal se i loggen og prøve å legge meg på bittelitt mer kg pr økt (feks 4x12 20kg denne perioden --> 4x12 22,5kg neste periode). Har aldri kjørt to sykluser etter hverandre, eller gått rett fra 1-3-reppere og ned på lettere motstand, men skal prøve det nå. Håper det vil gi en liten "boost" og påfyll til videre fremgang. Det blir en lengre treningsprriode uten deload, og noe jeg ikke har gjort før, som er gøy. 10 deloads i året som det har blitt tidligere er vel alt for mye, men har vært så opptatt av det av en eller annen grunn. Får se hvordan dette blir Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Anbefaler ikke bruk av straps i hvert fall. At hendene og underarmene er med i løftene er noe av det viktigste vi gjør. Grepet forplanter seg langt inn i kroppen, og gir sterkere armer og skuldre. Dette går selvsagt på håndstørrelse også, og der har noen bedre gener enn andre, men i så stor grad som mulig bør man holde seg til mixed grep og ta godt med nytt magnesium for hvert sett. Jeg har aldri drevet spesifikk greptrening, og kan nok holde noe over 150kg per hånd uten at grepet ryker. Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Knebøy: 95kg 5x5 REKORD å greie det jeg vil si er godkjent dybde, se video fra fjerde set. Benkpress: REKORD! 90kg x3,3,3,3,2 85kg x5 Barbell rows: 70kg x3x5set Bulg. utfall: 14kg x12 + 4x4 myo (inspirert av countrymannen ) Stående en arm cableflies: 7,5kg x12 + 5x3 myo Sidehev: 8kg 4x6 Cable facepulls: 27,5kg 3x8 Kommentar: For en deilig økt! Om det er kreatin jeg begynte med for tre-fire dager siden, at jeg har gått opp 3-4 kg, god karma eller bare at det var en god dag vites ikke. Uansett føltes det veldig bra å greie benken idag, 90kg x3reps 4 set med bra teknikk. Var tungt med overkommelig. Håper jeg greier å utnytte disse rekordtunge treningsvektene til å få ringeffekter og bra resultater fremover. Hvis ikke var det iallefall sykt gøy idag... Video neste innlegg (pga tlf). 1 Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Knebøy fra økta over, 90kg fjerde set: Benkpress 90kg x3 reps, andre set: trim.B7EA35D6-82FC-4FB4-AFCD-70A69A145FE7.MOV trim.3F5970D5-0A9B-427B-8CBF-6EEB97FE2BE2.MOV Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 (endret) Gøy å se fremgangen og gratulerer med perser! Knebøyen: Her kjører du tunge vekter og da er det gøy å filme Løftene synes jeg er kjempefine. Riktignok litt å gå på i dybden - Jeg tenker "godkjente løft" da, det er ikke alle som bryr seg om slikt men det er verdt å ha i bakhodet at det koster ikke så mye ekstra krefter å kjøre 10cm dypere etterhvert når man blir vant til det. - Linjen er god om man ser stanga vertikalt i forhold til bakre/midtre del av fot. (Later som jeg ser foten din bak stativet) Men hva skjer når du kjører den siste lille 10cm? Det er her det er spennende. Dog, Fin linje: Eks. fra mine egne failures med elendig løftebane : Benkpressen Løftene virker mye mer kontrollerte nå enn i tidligere filmer. Likevel, om man skal pirke - fremdeles litt for mye fremside skuldre/Deltoid enn hva som er nødvendig, men mye bedre enn sist. Dette har med løftebanen din å gjøre - Forsøk å holde den ennå rettere enn du gjør nå - bruk KASSA og LATSEN! Husk at dette er kun mine meninger og jeg er 110% amatør haha. Enkelte vil nok påstå at man faktisk ikke skal ha helt rett løftebane osv slik jeg påstår.. Det blir litt som man føler det selv og det er uansett gøy å diskutere det. Og en minst like viktig ting - Det virker som om du kvier deg for å gjøre et skikkelig oppspenn Her har du 5-10cm = 10-15kg gratis å hente, det er jeg sikker på. TRØKK TIL! gjør et HÆLVETES oppspenn og kjenn forskjellen! Endret 15. august 2015 av Countryman 1 Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Takk for det! Skal jobbe med dybden fremover! Kan du forklare nærmere hva du mener med at jeg bruker for mye skuldre, og skal bruke mer bryst/lats? Greier ikke å se det selv bare, akkurat hvor du mener. Amatør... B-) Angående oppspenn: det er veldig rart- jeg føler virkelig jeg spenner meg opp så mye som overhodet mulig! Denne økta mer enn noen gang. Greier liksom ikke bøye ryggen mer, føler jeg. Har sett deg og vet hvor lista ligger, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem for å få det til. Har valgt å tro at det er litt genetisk og at oppspennet mitt naturlig ikke er så buet som mange andre, siden jeg føler jeg buer og spenner det jeg greier... Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 (endret) Løftene dine er kjempegode! Det er bare som jeg liker å pirke Jeg gjør dette med meg selv også, en stor del av moroa. Jeg vet at det er mange som kjører stanga i en liten bue nedover (altså ikke helt vertikal linje) og det er ikke noe galt i det om man trives med det. Ikke forandre på noe om du trives. Noe må det nødvendigvis bli - ellers vil man jo måtte kjøre løftene ned i halsen for å få det hele vertikalt. Et knall oppspenn vil gjøre denne buen mindre da man får brystkassa litt nærmere hodet, dvs halsen "forsvinner litt". Det jeg sikter til: Her ser du hvor all vekt/belastning ligger i løftet ditt. Det kan være greit å flytte dette presset litt mer mot brystmuskelaturen fremfor å la skuldrene ta hele påkjenninga. Jeg tenker skadeforebyggende også. Hadde vært fint om noen av de virkelig proffene her inne kom med en kommentar ---------------- Oppspennet ditt ser forøvrig mye bedre ut nå som jeg så videoen på nytt haha! Har du tjuvtrent og sneket inn en ny videofil? Tøy mye - når du blir mykere kan du fint hente enda mer her Endret 15. august 2015 av Countryman 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå