Countryman Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Tommel opp! godt å se folk ramler inn i loggene igjen Moro å se at du skal ekspandere treningen din, flere økter og tøffere progresjon! Sånn skal det være! Artig at du tester Sumo - Synes det er en meget cool og maskulin øvelse selv om jeg har forstått at enkelte er uenige i det Her er leggene rettere (ca 90 grader) enn i klassisk Mark - synes øvelsen føles mer naturlig og mindre belastende for kroppen enn den klassiske, men det er opp til hver enkelt å føle. Ironisk nok var det muligens Sumo som gjorde at jeg fikk litt vondt en stund men jeg skylder snarere på at kroppen min ikke er helt på samme nivå som viljen ennå Uvan til å begynne med, men du skal ikke se bort ifra at du får rak progresjon etter noen flere forsøk. Har du vurdert Glute Bridge? Kjør på Lenke til kommentar
Akse Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 (endret) Digg program. Kommer til å få massive gains med det. Husk nok mat. Sumomark er ganske anneredes ja. Du løfter mye mer med bein enn i klassisk. Når jeg sliter i bøy skyter jeg fort rumpa opp og løfter med ryggen- så beina er kanskje et svakt punkt som sumo er bra for. Bare nysgjerrig- hvor raskt går du opp i vekt, og hvor mye går du opp? Finner ikke noe om det i loggen bortsett fra at du spiser kolossale mengder. Det varierer. Men det er ikke mer enn maks 0,75kg i måneden. Endret 25. juli 2015 av Akse Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 (endret) Se der ja, 0.75 kg/mnd. Når jeg har bulket tidligere har jeg gjerne gått opp 1kg/uka, ikke rart det har blitt en del overflødig. Riktignok har nok du vanskeligere for å legge på deg muskelmasse på ditt nivå, men likevel Ikke prøvd glute bridge skikkelig, bare en gang eller to såvidt jeg husker for lenge siden. Endret 25. juli 2015 av Lærevillig Lenke til kommentar
Akse Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Når man er kommet forbi nybegynnerfasen må man bare belage seg på litt fettmasse om man skal ha mer muskelmasse. Den gode nyheten er at det er enkelt å kvitte seg med fettet. Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) F Boksbøy: (ny øvelse) 60kg 5x5 Benkpress: 67,5kg 4x8 Barb.rows: 55kg 4x8 Bulgarsk utfall: 3kg(x2) 3x12 Cable sittende incline flies: 10kg 4x12 Sidehev: 3,75kg 3x12 Cable facepulls: 10kg 3x12 Testet boksbøy for første gang. Squattet vanlig ned, la omtrent 80% av vekten på en krakk hvor lårene var nesten vannrette (2-3 cm unna), og reiste meg igjen. Lett meg 60kg... Var en morsom vri. Endret 27. juli 2015 av Lærevillig Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 F Mill.press: 42,5kg 4x8 Markløft: 110kg 3x8 Pullups: bw 3x7, 1x5 Farmer walks: 36kg x 60m x4 Hantelshrugs: 20kg 3x15 Ss: - En arms hantel bicepcurl: 12,5kg 4x12 - Franskpress hantel: 20kg 4x15 Cable decline situp: 2kg x12, 1kg 2x8 Litt sliten i dag. Ble en fotballøkt på jobben i går også i tillegg til styrkeøkta. Tung løftedag men gjorde som planlagt. Pause i morgen før ny bøy-økt. En av fordelen med variantene av bøy/mark i tillegg og ikke bare klassiske varianter merker jeg allerede er at det er morsomt med variasjon og forskjellige øvelser. Håper det gir resultater også. Vurderer om jeg skal kjøre vanlig benk ene dagen og en variant andre dagen, men er ikke sikker. Nå kjører jeg vanlig flat benk begge dagene, men det er kanskje greit. Kan variere litt om en stund. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) I boksbøy, legg på bare 10% av vekten når du treffer benken neste gang (: Hele greia er at man skal beholde spennet når man stopper i bånn. Sumo benstilling Ja variasjonene gjør alt så mye gøyere, i tillegg er de jo fullverdige styrkeøvelser (: Endret 27. juli 2015 av Countryman Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 I boksbøy, legg på bare 10% av vekten når du treffer benken neste gang (: Hele greia er at man skal beholde spennet når man stopper i bånn. Sumo benstilling Ja variasjonene gjør alt så mye gøyere, i tillegg er de jo fullverdige styrkeøvelser (: Mottatt! Hvorfor sumo benstilling? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Vel, man må jo ikke, men skal man først kjøre variasjon.. (: Litt det, men først og fremst aktiviserer man andre muskler enn ved klassisk bøy på samme måte som ved sumomark kontra klassisk. Det blir mer en ren benøvelse hvor ryggen holdes tilnærmet rett gjennom hele øvelsen. Prøv dem begge(: Selv liker jeg sumo for å konsentrere øvelsen om bena. Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Skal prøve! Kan forøvrig legge til at jeg tror jeg kjører mage med vekter på mandags- og fredagsøkta, så kjører jeg core med kroppsvekt og en løpetur på onsdagene, i stedet for mage med vekter på 2xuka tirs/fre. Hender også at jeg tar meg en løpetur på et annet tidspunkt av dagen enn styrkeøkta, og lør/søn blir gjerne en alternativ økt med ålreit intensitet ala svømming, sykling, kampsport og en med lav intensitet hvis jeg har lyst. Skal sørge for å spise etter aktivitetsnivået, sove godt og kjenne på kroppen, så tror jeg det blir en bra totalpakke. Ønsker å tåle høy treningsbelastning. Endret 27. juli 2015 av Lærevillig 1 Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) - Endret 27. juli 2015 av Lærevillig Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 (endret) F Filmet knebøy men får ikke lastet opp mp4... Knebøy: 75kg x5 x6 set. Set nr. 3 er på film nedenfor. Benk: 72,5kg x8 x4 set (Dette er et rekordtreningssett, 4x8. La oss håpe det betyr at jeg er på riktig vei.) Barbell rows: 60kg 4x6 Bulg utfall: 12,5kg(x2) 3x8 Stående cableflies høyt feste: 15kg 4x10 Sidehev: 4,25kg 3x12 Facepulls: 11kg 3x8 Endret 29. juli 2015 av Lærevillig 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Benk: 72,5kg x8 x4 set (Dette er et rekordtreningssett, 4x8. La oss håpe det betyr at jeg er på riktig vei.) Bra jobba! 2 Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Millitærpress: 47,5kg x6 x5 set Sumo markløft: 115kg 3x6 Pullups Bw x5 x7 set Farmer walks: 40kg x60 meter (1 vending) x3 Hantel shrugs: 24kg 3x10 Ss: - en arms hantel bicepcurl: 16kg 3x8 - hantel franskpress: 24kg 3x10 5 min mage. Kommentar: Større volum på millpress og pullups enn tidligere. Sumo markløft en annen verden idag sammenlignet med forrige økt. 10kg mer i dag ble dratt ganske så greit, og forrige økt var det rart og tungt. Gøy 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 5 min mage. Hva vil dette si? Kommentar: Større volum på millpress og pullups enn tidligere. Sumo markløft en annen verden idag sammenlignet med forrige økt. 10kg mer i dag ble dratt ganske så greit, og forrige økt var det rart og tungt. Gøy Du er knall i mark generelt! Du knuser jo kg`ene her kontra de 2 andre basene. Spent på videre fremgang her. Det blir en tilvenning - selv ble jeg ekstremt glad i sumo etterhvert og dro fort forbi i kg kontra klassisk. Har riktignok slitt litt med å finne tilbake etter å ha hatt et par uker kun med klassisk - me får sjå. Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 (endret) Mage 5 min er 5 min non-stop forskjellige core-øvelser. Raskt og greit. Dagens økt: Knebøy: 70kg x2 (for å filme) Sumo boksbøy: 80kg x5 x6 set (første og andre set på film) Benk: 77,5kg x6 x5 set (første set på film) Barb rows: 62,5kg x6 x4 set Bulgarsk utfall: 15kg 3x10 Stående cableflies høyt feste: 10kg 4x10 Sidehev: 5kg 4x10 Cable facepulls: 17,5kg 4x8 Boksbøy idag, prøvde sumo beinstilling. Uvant, men sikkert bra variant for meg. Følte at boksbøyen ikke satt 100% teknisk. Ble litt tungt med sumo bein, tror det var tyngre. Større volum enn tidligere i reps/set. Film nummer 1: vanlig knebøy x2. Film nummer 2: sumo boksbøy første set Film nummer 3: sumo boksbøy andre set Film nummer 4: benkpress første set Tilbakemeldinger, negativt eller positivt, tas gjerne imot! trim.05F3ED88-6213-45DF-BB6D-C3C08873790A.MOV trim.579AF66D-D7E6-4806-A609-DF82CAEC2658.MOV trim.77C1D20B-069B-41B2-AF0A-76EC6E993C5A.MOV trim.8D49A16F-CC09-4E9C-BDB0-838D8DB91CE4.MOV Endret 2. august 2015 av Lærevillig 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Knebøyen er helt knall sånn jeg ser det. Eksplosivt og fint(: I Boksbøy, vanskelig å se bestillingen men det kan se ut til at du har mye å hente i bredden(?) Om ikke det er ubehagelig naturligvis, stå så bredt du kan. Da holder ryggen seg nesten 90grader hele veien og du styrker beina. Jeg liker å gå saktere og mer kontollert ned enn i klassisk bøy, tyne beina litt. Og ikke sett deg på benken, bare touch den så vidt (max 10kg på benken) og hold en tiendedel lenger der nede. Selv teknikken er det ikke stort å si på (: Skal se bøyen etterhvert (: Gleder meg til å se tunge løft neste haha (: Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Takk for det!! Ja, kjører nok vanlig bøy en del tyngre enn boksbøyen, så skal jeg tyne litt mer og prøve breiere bein og rettere rygg for å jobbe med beina som er et svakt område på boksbøy. Skal prøve det neste boks-økt og se hvordan det føles! Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Nå er jeg på ingen måte noen benk-ekspert, men bør albuene gå i en mer rett linje enn de gjør her? Kanskje noen med lenger erfaring enn meg kan slenge på en kommentar om det Vet at enkelt kjører med rel. stor bue og det blir nok smak om behag. Men oppspennet vet jeg du har mye å hente på, om du vil, 10-15cm kortere ROM ser jeg for meg du kan kutte det ned. Jeg ser på BP som en ren styrkeøvelse, man skal løfte så mye som mulig og da utnytter man seg av alle de naturlige hjelpemidlene som finnes - oppspenn er kanskje den viktigste Bena ser ut til å jobbe bra, du får med deg de bedre enn det jeg gjør Stikker ned og tar en Uke1 Benkøkt nå, blir digg, teknikk Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Tung millitærpress idag. Er vel 55kg 5x5 slitereps som er tyngste jeg har løftet. Dagens 52,5kg 5x6set var tung på en sliten dag. Spent på neste økt, tipper jeg går for gull og ser hva jeg ender opp med. Mill.press: 52,5kg x5 x6 set Markløft: 125kg x6 x3 reps Pullups: bw+10kg 3x5 Farmer walks: 27,5kg(x2) x120m (3 vendinger) x2 Hantel shrugs: 30kg 4x10 Ss: - En arms bicepcurl: 16kg 4x8- Franskpress hantel: 27,5kg 4x8 Ss: - Decline cable situp: 1kg 4x12 - Stående hantel oblique raise: 16kg 4x15 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå