Gå til innhold

Silverlight fungerer dårlig på mac

CirkA7

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et irriterende problem som jeg ikke finner svare på gjennom google, og som supportfolka i viaplay ikke kunne hjelpe meg med heller.

Litt info først:
Har en tidlig 2011 macbook pro (oppgradert til 16GB RAM)

Nettopp reinstallert osx mavericks (problemet var også før jeg slettet alt).

Har en dualband relativ ny ruter som ikke var billig.

30/10 Mbit linje. (Testet hastigheten på nettlinjen mange ganger, og jeg får så godt som det jeg betaler for).

Okei, problemet mitt:

Jeg kjøpte et ukespass på viaplay for å se en spesiell serie. Det som var greien var at jeg fikk ekstremt dårlig bildekvalitet. Jeg gjorde som tech support sa og slettet forskjellige cacher, byttet nettleser (fra chrome til safari). Jeg har til og med reinstallert silverlight Jeg bruker apple TV som jeg speiler til for å vise tingene på tv. Jeg tenkte at problemet måtte ligge hos serverene til viaplay, og fortsatte ikke noe abbonement der.

Så kommer OL. Der er samme problemet. Det mest irriterende er at jeg tok en clean install av mavericks før, så alt skulle virke perfekt når OL begynte. Dette gjelder altså SUMO.

Jeg tenkte kanskje at det var mye forstyrrelser fram til ruteren som er 3 meter borte, og dermed køddet til ting, men det fungerer heller ikke med kabel. I innstillingene i avspilleren til silverlight står det at jeg får SD oppløsning og at cpu bruken er 5/7%.

Har noen her inne på dette forumet hatt det samme problemet, eller er bare silverlight på OSX noe dritt?

Håper en her inne har et svar, for dette er grusomt kjedelig.

PS. Har også flere ganger å få det til ved å lukke alle andre programmer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ironisk nok har jeg funnet løsningen dagen OL slutter. At jeg ikke har prøvd det før skylder jeg på eg selv og "ekspertene" som skulle hjelpe meg. Selv om de anbefaler fireforx etc når du skal bruke silverlight så fungerer det "smertefritt" i safari. Lol..

Endret av CirkA7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...