Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

fråver vg1 hjelp

Anbefalte innlegg

hei, jeg går vg1 studiespialisering.

jeg fekk 5 i første termin i geografi, jeg har kunn hatt 5 på første og 6 på andre og 6 på tredje og IV på siste fordi jeg var syk og hadde ikke prøve. jeg ligger mellom 5 og 6. i termin 1 hadde jeg bare 1 dag fråver.

og nå er vi 2 termin, jeg hadde ikke prøve og fekk IV pga jeg var syk. jeg har 4 prosent fråver i geografi? er det fareg

jeg har no 2 dager fråver, jeg skal ikke ha mer fråver har jeg bestemt

er det farleg, kan jeg ikke få karekter, har alltid hatt god i orden og har ingen merknad.

står jeg i fare i termin 2, men vi har 3 prøver til i geografi??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig dårlig formulert.. Tolker det som at du har hatt en femmer, to seksere og en firer på prøvene i første termin, samt at du fikk fire på første prøve i andre termin grunnet fravær den dagen dere hadde første prøve

Først og fremst vil jeg si at jeg ikke tror du ligger i fare for å ikke få karakter over hodet. Videre stiller jeg spørsmålstegn ved at læreren gir deg fire, basert på, slik jeg forstår det, at du ikke var tilstede på prøven. Det kan de ikke gjøre. Enten må de gi deg ny prøve på emnet grunnet sykdom/fravær på prøvedagen, eller så må de gi deg "ikke vurdert" i emnet. Uansett har du med kunnskapsløftet krav på en sluttveisvurdeing - dvs en avsluttende prøve som dekker alle emner og som standpunktkarakteren din fastsettes utfra.

Lenke til kommentar

Hvor får du det fra? Jeg fikk ikke med meg at TS har fått noen firere i geografi. Det jeg fikk med meg var at TS har i første termin fått 6 på to prøver og 5 på en, og også en IV(ikke vurdert) fordi h*n var syk. I 2.termin har h*n fått en IV, og lurer derfor på om h*n står i fare for å ikke få karakter(standpunkt).

Til TS: Nei, jeg tviler på at du kommer til å få IV i geografi, da du som du selv sier har mulighet til å få karakter i faget, da dere skal ha flere prøver. I tillegg så har du krav til å ta prøven på nytt hvis du har gyldig fravær. :)

Lenke til kommentar

Som jeg fikk med meg:

1. termin: 5, 6, 6, IV --> Karakter: 5 med 1 dag fravær

2. termin: IV + 3 kommende prøver ---> Fravær: 4 %

Nei, du står ikke i fare for ikke vurdert. Du har trossalt fått gode karakterer 1. termin, og det er uvanlig å gå ned med 5 karakterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...