Gå til innhold

Ingen lyd fra soundbaren?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Samsung soundbar koblet opp mot et Sharp-TV. Problemet er at jeg ikke får noe lyd fra soundbaren.

All media inn i TV går via HDMI, fra dekoder/tuner og PC (altså 2 kabler).

Soundbaren er koblet til optisk, optisk ut fra TV til optisk inn på soundbar. Jeg har også kjørt RCA ut fra TV til AUX inn på soundbaren, for sikkerhets skyld. Ingen av løsningene gir lyd.

Jeg vet ikke om det er noen spesielle greier man skal gjøre på TV'en for å sette dette opp? Trodde det skulle gå automatisk. Har prøvd å sette et "hjemmekino"-oppsett, men når jeg da velger dette oppsettet i etterpå, så får jeg bare beskjed om at det ikke er noe lydtilførsel. Pluss at jeg ikke kan kombinere dette oppsettet med dekoder eller PC (kun 1 oppsett av gangen), og da er jo hele vitsen vekke!

Lyd kommer altså ut fra TV, men ikke fra soundbaren. Noen som har peiling? Takk for hjelp!

Samsung HW-F355

Sharp Aquos

Endret av eplekasse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å koble en annen kilde til soundbaren? F.eks. lyd ut fra dekoder til aux in, eller en MP3-spiller eller minnepinne med musikk til USB.

Kontrollspørsmål: Du har valgt riktig inngang på soundbaren (indikeres i vindu i front)?

Kontrollspørsmål: Du har tatt av eventuelle beskyttelseshetter på den optiske kabelen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...