Nautica Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Nå er det offisielt, en ny G1X kommer, blir lansert i morgen på CP+ Tokyo. Spesifikasjonene er som følgende: 13.1 mp in 4:3 format 12.8 mp in 3:2 format 1.5″ CMOS Sensor 3fps with AF, 5fps with focus locked 24-120mm f/2-3.9 DIGIC 6 3″ tilting touch LCD Two Control Rings Wifi NFC Creative shot Multi-scene IS Optional Grip Optional EVF Det som jeg synes er interessant er at Canon har en ekstern elektronisk søker som kanskje blir tilgjengelig på andre kameraer etterhvert, foreksempel EOS-M. Endret 11. februar 2014 av Nautica Lenke til kommentar
LensElf Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Er også lagt ut til forhåndsbestilling på amerikanske Bestbuy, med mer info og bilder. http://www.bestbuy.com/site/powershot-g1-x-mark-ii-12-8-megapixel-digital-camera/3986094.p?id=1219094924909&skuId=3986094&st=canon%20g1x&cp=1&lp=2&ref=199&loc=TnL5HPStwNw&siteID=TnL5HPStwNw-1mqJBVBx7E41el5giyZNBg#tab=overview 1 Lenke til kommentar
Cutters Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Og nå er offisielt lansert. Lurer på om EVF-en som også ble lansert kan brukes sammen med EOS M. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 ...Det som jeg synes er interessant er at Canon har en ekstern elektronisk søker ... ...og det gjør at man kan lure på hva i all verden en seriøs aktør som Canon tenker på. Et kamera der søkeren kan kjøpes/settes på som en opsjon er mildt sagt merkelig. Selvfølgelig blir dette kamera da totalt uinteressant, selv om det for meg ikke var særlig aktuelt uansett..,:-) Lenke til kommentar
se# Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) Et kamera der søkeren kan kjøpes/settes på som en opsjon er mildt sagt merkelig. Det vanlige i denne klassen er ingen søker eller søker som ekstrautstyr. Sånn sett helt på linje med konkurrenter som RX100/RX100 II/Ricoh Gr Digital/Nikon A/Leica Vario X/Olympus XZ-2/Pansonic LX7 og mange entry level speilløse. Jeg skulle gjerne sett en (om nødvendig litt mindre) innebygd søker i stedet, men det ser ut som det er unntaket (som X100/P7800) selv for avanserte kompaktkameraer. Endret 12. februar 2014 av se# Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 ...Det som jeg synes er interessant er at Canon har en ekstern elektronisk søker ... ...og det gjør at man kan lure på hva i all verden en seriøs aktør som Canon tenker på. Et kamera der søkeren kan kjøpes/settes på som en opsjon er mildt sagt merkelig. Selvfølgelig blir dette kamera da totalt uinteressant, selv om det for meg ikke var særlig aktuelt uansett..,:-) Hva vil du ha av valget mellom en dårlig, liten optisk søker eller mulighet til å sette på en stor og god elektronisk søker? Jeg kan virkelig ikke se hvorfor dette skal gå under kategorien "merkelig". Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 ...og det gjør at man kan lure på hva i all verden en seriøs aktør som Canon tenker på. Et kamera der søkeren kan kjøpes/settes på som en opsjon er mildt sagt merkelig. Selvfølgelig blir dette kamera da totalt uinteressant, selv om det for meg ikke var særlig aktuelt uansett..,:-)Gi meg innebygd EVF eller ingen EVF. Begge deler har sin plass, men en gebrekkelig stor ekstern EVF er hverken fugl eller fisk. -k Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Det vanlige i denne klassen er ingen søker eller søker som ekstrautstyr. Sånn sett helt på linje med konkurrenter som RX100/RX100 II/Ricoh Gr Digital/Nikon A/Leica Vario X/Olympus XZ-2/Pansonic LX7 og mange entry level speilløse. Jeg skulle gjerne sett en (om nødvendig litt mindre) innebygd søker i stedet, men det ser ut som det er unntaket (som X100/P7800) selv for avanserte kompaktkameraer.Mon tro hva kostnaden (pris, vekt, volum, batteri,...) er for EVF kontra LCD? Det kunne ha vært interessant med et kompakt-kamera med EVF men ingen LCD. Det jeg bruker LCD-skjermen for (sjekke fokus i etterkant, navigering i menyer) kan vel en EVF gjøre like bra? -k Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Veldig greit å kunne velge ekstern søker på dager med mye lys som gjør det vanskelig å se skjermen, eller når man trenget ekstra støtte ved å holde kameraet opp i dårlig lys. Så har man et lite kamera det meste av tiden. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 ... Hva vil du ha av valget mellom en dårlig, liten optisk søker eller mulighet til å sette på en stor og god elektronisk søker? ... Denne...:-) http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/x/fujifilm_x_t1/ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Gi meg innebygd EVF eller ingen EVF. Begge deler har sin plass, men en gebrekkelig stor ekstern EVF er hverken fugl eller fisk.Ekstern EVF kan være helt OK det. Heller mulighet for ekstern EVF enn ingen mulighet. Selv om jeg foretrekker intern jeg også. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 Og nå er offisielt lansert. Lurer på om EVF-en som også ble lansert kan brukes sammen med EOS M. Ser ingen kontakt under blitsskoen så skulle tro at informasjonen blir formidlet igjennom blitsskoen, så med en firmware oppdatering på EOS-M burde det være mulig. Hvis så er mulig kan man bruke kabel og montere EVF på foreksempel briller Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Dette er et kamera jeg har lyst på Lenke til kommentar
se# Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Ser ingen kontakt under blitsskoen så skulle tro at informasjonen blir formidlet igjennom blitsskoen, Jeg er redd det krever ekstra kontakter i blitsskoen for å fungere, slik som Sony har gjort. Tvilsomt om den originale Eos M har det, men det hadde vært flott om det hadde fungert. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) Ser ingen kontakt under blitsskoen så skulle tro at informasjonen blir formidlet igjennom blitsskoen, Jeg er redd det krever ekstra kontakter i blitsskoen for å fungere, slik som Sony har gjort. Tvilsomt om den originale Eos M har det, men det hadde vært flott om det hadde fungert. Det kan hende, men det er fem kontaktpunkter på skoen allerede så kanskje det går an og bruke noen av de ? Ettl målingen er innom elektronikken og en firmware oppdatering kan kanskje holde, men dette blir bare spekulasjoner Edit: etter og ha studert bilder litt nøyere ser det ut som det er en kontakt under blitsskoen, ser ut som det er et deksel der. Endret 12. februar 2014 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2014 Nå er det en mer inngående beskrivelse av funksjonene i kameraet tilgjengelig hos Canon museum, ser ut som en kraftig oppgradering fra mkI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå