Petter_1989 Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Har en MCI gaming laptop som plutselig bare døde her om dagen. Satt og spilte da den ble helt svart, og ikke mulig å skru på siden. Har sendt den til reprasjon. Skjønner at utfallet avhenger av hva som feiler PCen, men la oss si den ikke er mulig og reparere, hva er vanlig prosedyre? Får jeg en nyere laptop til tilsvarende pris? Eller får jeg pengene tilbake? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Hvis den ikke kan repareres vil du få en ny laptop som yter tilsvarende den gamle. Det er ihvertfall utgangspunktet. Hvis det ikke er mulig å levere en ny vare som er lik (eller bedre) ytelsesmessig har du krav på pengene tilbake. Du har altså ikke krav på ny maskin til samme pris, men ny maskin som yter minst like bra som den gamle. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Alt kan repareres Eller får du antagelig samme modell tilbake, eller en bedre modell om den du leverte inn ikke kan leveres lengre. Å få en ny pc til samme pris som den gamle er ekstremt god service, sånt skjer skjeldent Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Hva var problemet med den egentlig? Alt kan fikses, og jeg tviler på at laptopen ikke kan fikses. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Forutsetningen er at skaden/defekten dekkes av garantien/reklamasjonen og ikke er selvforskyldt. Lenke til kommentar
Petter_1989 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Hva var problemet med den egentlig? Alt kan fikses, og jeg tviler på at laptopen ikke kan fikses. problemet er at PCen ikke vil starte Satt og spilte (er en MSI gaming laptop til 12500kr), da den plutselig sloknet, ingen bluescreen eller noe. Ikke mulig å få liv i den. Tipper den ble for varm, noe som er ganske trist med tanke på at den er designet for gaming. Veier 4-5kg, bygger 7cm i høyden og har gigantiske vifter og luftinntak. må vel bare innse at bærebare PCer ikke er lagd for gaming. hadde jeg fått igjen pengene hadde jeg kjøpt meg stasjonær med vannkjøling, er så lei av bærebare PCer overoppheter, lagger og skrur seg av. hadde forøvrig ganske flaks, da garantient går ut om 2 uker med mindre det bryter reklamasjon og spille HoN på en gaming PC så kan jeg ikke fatte hvordan det kan være selvforskyldt. Endret 11. februar 2014 av Petter_1989 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Kan være at det ikke går på garantien om det er pga støv og dritt i vifta... Fjernet støv fra vifta noen gang? Lenke til kommentar
Petter_1989 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Kan være at det ikke går på garantien om det er pga støv og dritt i vifta... Fjernet støv fra vifta noen gang? hvordan kan man fjerne støv fra vifta, når man bryter garantien av å åpne dekselet? sitter et klistremerke under PCen hvor det står "warranty sticker void if removed" alle vifteinntak er dekket av smale metallriller, ikke mulig å få så mye som en qtips inn for å rense. har jo blåst i inntakene men aldri fått noe støv ut. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Med trykkluft redet ganske enkelt å fjerne. Ofte kan man vippe av tastaturet og komme til biffene derifra også. Hvordan blåste du? Er ikke meningen å skremme deg, men kan være at det er selvforskyldt pga manglende vedlikehold. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Hva var problemet med den egentlig? Alt kan fikses, og jeg tviler på at laptopen ikke kan fikses. problemet er at PCen ikke vil starte Satt og spilte (er en MSI gaming laptop til 12500kr), da den plutselig sloknet, ingen bluescreen eller noe. Ikke mulig å få liv i den. Tipper den ble for varm, noe som er ganske trist med tanke på at den er designet for gaming. Veier 4-5kg, bygger 7cm i høyden og har gigantiske vifter og luftinntak. må vel bare innse at bærebare PCer ikke er lagd for gaming. hadde jeg fått igjen pengene hadde jeg kjøpt meg stasjonær med vannkjøling, er så lei av bærebare PCer overoppheter, lagger og skrur seg av. hadde forøvrig ganske flaks, da garantient går ut om 2 uker med mindre det bryter reklamasjon og spille HoN på en gaming PC så kan jeg ikke fatte hvordan det kan være selvforskyldt. Nja, kan være mye da egentlig. Kan være ett komponent som plutselig røk, men hva det røk av er usikkert. Mulig det gikk i stykker pga mekaniske feil, eller også overoppheting. Kan være så mye, men at en maskin ryker på grunn av varme kan fikses. Er kun som oftest ett komponent som ryker, og når maskinen er så dyr så er jeg ganske sikker på at de vil fikse det. Med trykkluft redet ganske enkelt å fjerne. Ofte kan man vippe av tastaturet og komme til biffene derifra også. Hvordan blåste du? Er ikke meningen å skremme deg, men kan være at det er selvforskyldt pga manglende vedlikehold. Ja, men er ikke så ille mye å gjøre egentlig når deksel ikke kan fjernes. Hvis det ikke står noe om dette i bruksanvisning eller andre anvisninger så kan du regne med at du skal få fikset sette uten problemer. Hvis det står noe om at du må gjøre det så kan de være pirkete på dette, men skal som oftest gå bra Lenke til kommentar
Petter_1989 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) har blåst så hardt jeg kunne i alle åpninger, og brukt støvsuger. Problemet er at det sitter tette metallriller på alle inntakene, sikkert kjøleriller eller noe. På andre pcer jeg har hatt har jeg kunnet bruke Q-tips o.l forsiktig og tatt ut støv, men helt umulig å komme til på denne. hvis man er nødt til å blåse pcen med trykkluft 1 gang i året bør de søren meg informere om det når du kjøper pc altså. Endret 11. februar 2014 av Petter_1989 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Egentlig ikke så ille lurt å bruke ting som f eks støvsuger og lignende inni der. Viften kan bli ødelagt hvis den spinner rundt slik at du vet dette til neste gang. Lenke til kommentar
papusan Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 det er lurt og holde igjen vifta med noe tynt gjennom viftegrillen , da går det som regel bra Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Jepp, det kan være lurt Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Sluppet overoppheting med ASUS gaming laptops med dual-fan. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Men de krever også vedlikehold, kanskje gå til power settings sette nedbytelsen til 99% så den ikke oc selv, blir mindre vaem, og mindre lagg. Lenke til kommentar
Petter_1989 Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 (endret) Virker som alt gikk i orden. Status er at de har bestilt deler, uten å kontakte meg så da regner jeg med garantien dekker alt. Det står Løsningwait vga Hva betyr det? Er ikke vga en tilkoblingstype for skjermer? EDIT: Fikk nettopp en telefon. De bytter grafikkortet og renser/vasker pcen. Endret 14. februar 2014 av Petter_1989 Lenke til kommentar
papusan Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 husk renhold på pc" når du bruker den da(luft på boks) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå