jevli Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Hei, For noen måneder siden bestemte vi oss for å få IPTV fra nextgentel. Vi er igrunn kjempefornøyd med tjenesten. Eneste jeg ikke liker er at hastigheten på nettet nå virker lavere enn den var. Vi fikk ny router med IPTV-"boksen". Jeg tenker at da er vel kanskje en del av hastigheten "reservert" til IPTV'en? Kjempeflott, problemet er at jeg trenger full hastighet på PCen når jeg ikke bruker IPTV'en.Vi lærte litt om Quality of Service på skolen, så jeg har prøvd å slå det av på routeren. Men fortsatt like treigt nett på PCen... Noen som vet hvordan jeg kan løse dette? Routeren er en Inteno x5668b. Venter på svar fra kundeservice, men tviler på at jeg får noe fornuftig ut av dem ... Endret 11. februar 2014 av StAkkarr Lenke til kommentar
jevli Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Det er jeg ikke helt sikker på. VDSL, som istedet for ADSL?Det er ADSL Bredbånd 20/1 vi har (nextgentel) Lenke til kommentar
jevli Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) LØST! Hurra!Snakket med kundeservice, og det var ikke verre enn at IPTV-en måtte slås HELT av, dvs jeg løste det med å dra ut nettverkskabelen mellom routeren og IPTV-"boksen". Endret 11. februar 2014 av StAkkarr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå