nor50 Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Jeg fatter ikke hva som er galt her! Jeg har i lange tider hatt problemer i hjemmenettverket. Om jeg kopierer til eller fra NAS, så går det bare ei stund før kopieringen stopper. Har regnet med at det kun er det innebygde nettverkskortet i hoved-pc'en som kunne være grunnen, men det var det heller ikke. Jeg har byttet modem, switch, kabler og nettverkskort, allikevel stopper det opp. :-( Av og til forsetter den kopieringa etter ei kort stund, men som oftest må jeg trykke "Prøv på nytt". Jeg har ikke god greie på nettverk, men jeg fatter ikke hva dette kan være. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Kanskje det er NAS-en som er problemet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 a) Elendig overskrift. b) Har det funka før eller er dette en ny NAS ? c) Trådløst eller kablet nett ? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Moderatormelding Redigerte emnetittel til noe mer beskrivende.Send meg PM om du har tilbakemelding. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Moderatormelding Redigerte emnetittel til noe mer beskrivende. Send meg PM om du har tilbakemelding. I Danmark er det kuk i komputeren det heter når man har problemer med pc'en... Det har vært sånn på flere pc'er, og det er kablet. Og jeg har 3 NAS, samme på alle 3. Endret 11. februar 2014 av nor50 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Jeg tok referansen, og jeg har ingen intensjoner om å være kjip. Vi må bare ha det ryddig her på forumet, slik at selv lesere som ikke klikker på tråden kan finne ut hva den handler om, kun ved å lese emnetittelen. Siden vi bestemte oss for å diskutere emnetittel her i tråden så kan jeg like godt bidra til diskusjonen. Min antakelse er at det er NAS-serveren som har problemer. Du kan prøve å koble en kabel direkte fra en datamaskin til NAS-serveren og se hvordan dette går. Har du peiling på hvilken NAS du har? Endret 11. februar 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 I Danmark er det kuk i komputeren det heter når man har problemer med pc'en... Det har vært sånn på flere pc'er, og det er kablet. Og jeg har 3 NAS, samme på alle 3. a) Dette er ikke Danmark og... b) "Problemer med PC" er en minst like intetsigende overskrift. Siden du har 3 ulike NAS går jeg ut fra at (noen av) disse faktisk har fungert tidligere. Så da blir spørsmålet; Når begynte dette og hva ble gjort (like) før problemet startet ? Jeg da går ut fra at du har koblet nettet slik; modem <-> switch <-> PC <-> NAS Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Jeg har modem - switch. Ut derfra trådløs switch, og 4 NAS, sattuner, AV-receiver, TV, BD osv osv. Har byttet ALT av kabler, modem, switch, trådløs, pc'er... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Jeg har modem - switch. Ut derfra trådløs switch, og 4 NAS, sattuner, AV-receiver, TV, BD osv osv. Har byttet ALT av kabler, modem, switch, trådløs, pc'er... Hmm... Hva er "trådløs switch", en router eller bare et access point ? Riktig rekkefølge om du har en trådløs router er; modem <-> trådløs router <-> switch <-> (alt annet) (...og Slå av DHCP i alt annet enn trådløs router.) Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Ja, sa feil ser jeg. Get modem til Linksys 4200 til 16 ports Cisco. http://www.komplett.no/linksys-e4200-wireless-dual-n-band/626340 http://www.komplett.no/cisco-sb-200-16-x-gigabit-2-sfp/624132 Problene var der og før disse 2 kom inn i bildet. Byttet fra ASUS til CISCO trådløs. Kjøpte så 16 porteren etter det. Endret 11. februar 2014 av nor50 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Dette kom opp nå. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Av ren nysgjerrighet, hvilket virusprogram har du på maskinen? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Microsofts. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Right. (Det var noen som hadde problemer med McAfee og noen veldig spesifikke oppsett, hvor filene stoppet etter 41MB). Er de NASene du har problemer med like, eller er det forskjellige fabrikanter/modeller? Har du forsøkt med en annen PC, for å sjekke den enden? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Right. (Det var noen som hadde problemer med McAfee og noen veldig spesifikke oppsett, hvor filene stoppet etter 41MB). Er de NASene du har problemer med like, eller er det forskjellige fabrikanter/modeller? Har du forsøkt med en annen PC, for å sjekke den enden? Har 3 forskjellige NAS og det har vært samme problem med alle pc'er Endret 11. februar 2014 av nor50 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Og det er win 8.1. Var det samme i alle fall på win 7 og 8 og. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 I følge her så kan denne feilen oppstå dersom filen er større enn 4GB og du overfører til en disk med FAT32. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Har ikke FAT32 på noen enheter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Mystisk. Går ut fra at internett etc funker så det er neppe en genrell nettverksfeil. Tipper det har noe med mappedeling å gjøre. Veit om et problem med Vista/Win7&8 mht. Samba forbindelser; Det oppstår (nettverksfeil) om gruppe-policy'en "Microsoft network client: Digitally signed communications (always)" er satt til "enabled" mot (en del) Samba drev. Du kan jo sjekke. (under; Administrative tools->Local security policy->Local Policies->Security options) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå