eirberen Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hei Jeg skal kjøpe meg 2stk Sunbeam uv-katoder. Men det jeg har sett er at f.eks blå katoder har hvite eller blå striper på plastikrøret som beeskytter katoden. Så det jeg lurer på er om det er slike hvite eller blå striper utå Sunbeam sin Uv-katode. Sitter nå med 1stk uv-katode fra ukjent merke, og den har ikke disse stripene... Grunnen at jeg spør er at når det er hvite eller blå striper på en uv-katode så er som regel de stipene uv-reaktive. Og da gir ikke katoden den samme kule effekten som en uv-katode uten disse stripene. Da vil den nesten se ut som en blå katode i stedet for en uv-katode... Håper noen har Sunbeam sin uv-katode og kan bekrefte om det er striper eller ikke!! Mvh Eirik Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 kjøpte nettop 4 katoder fra microplex... de er sunbeam katoder, og ingen av dem har striper... ser ut til at sunbeam hører på forbrukerne: er to ting mange har "klaga" på.. og det er de stripene og den hvite ledninga inni røret... På de katodene jeg har er det ikke striper, men en sak i enden som viser farge, og ledninga inni er bytta ut med TYNN ståltråd.. kan jo føye til at det merket i enden på min katode er lilla da... og det er ikke UV reaktivt.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 `har det noe å si om det er striper eller ikke? den lyser uv og på ingen av de bildenen jeg har sett så lyser den blått! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå