Gå til innhold

Tilrettelagt eksamen, venstrehendt

rikke_

Anbefalte innlegg

Hei.

Er noen der ute som har fått tilrettelagt eksamen pga. venstrehendt? Data eller ekstra tid?

Selv om ikke dette er definert som en funksjonshemning, lurer jeg på om det er mulighet for å få ekstra tid, på grunnlag av dette? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er ikkje verre enn at du søker, men husk at søknaden både må inneholde informasjon om ulempen du har og dokumentasjon på dette. I tillegg må du legge fram forslag om kva slags tilrettelegging som er nødvendig.

Her vil det også være av betydning kva slags eksamen du skal avlegge, og korleis den skal avholdast.

Dersom du f.eks skal avlegge eksamen der du skal skrive med blyant så vil du som venstrehendt kunne trenge ekstra tid fordi det er lett å rive i papiret medan du skriv.

Men det er også verdt å merke seg at skulen kan velge å i staden gi deg tilgang på tjukkare papir eller andre skriveredskap i staden for å gi deg ekstra tid.

Lenke til kommentar

Systemet virker ganske slapt for min del. En kompis av meg med pollen allergi får 2 timer ekstra på tentamener pga det(på vinteren også...)

Jeg kan opplyse om at NTNU har sluttet med å gi utsatt tid grunnet pollenallergi, fordi dagens medisiner ikke har de samme bivirkningene som opprinnelig ble lagt til grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...