Ida Oftebro Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Vil tvinge mobilprodusentene til å levere fjernsletting.Påbyr tyveri-sletting av mobilen Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Tyverisletting bør også kunne inkludere OS-filer og firmware, slik at mobilen ender opp som en ubrukelig klosse. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Tyverisletting bør også kunne inkludere OS-filer og firmware, slik at mobilen ender opp som en ubrukelig klosse. "Målet for disse er å få ned hverdagskriminaliteten ved å gjøre smarttelefoner mindre attraktive som tyveriobjekt" Hvis fjernslettingen kun inkluderer private filer så vil jo enhetene bli mer attraktive å stjele, vips så har du en ren telefon, som om den skulle være ny Jeg er nesten sikker på at dette handler om å slette OS filer el.l for å "deaktivere" telefonen, gjøre den ubrukelig, slik at kun registrert eier kan "aktivere" den igjen. Disse spørsmålene burde det ha stått om i artikkelen, uten de svarene så blir artikkelen litt meningsløs. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Jeg tok meg nå bryet med å lese den originale artikkelen på engelsk. Der står det "kill switch", skjønner ikke hvorfor dette blir oversatt til "fjernsletting". "Kill switch" brukes for å drepe mobilen. Endret 11. februar 2014 av Frobe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg