King1on1 Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Avkastning/rente/beløp http://imageshack.com/a/img545/6888/hf99.png Hei. Kan noen her lære meg metoden på hvordan jeg løser sliker oppgaver? Takk Endret 11. februar 2014 av Vandammefan Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Nei. Bare du kan lære deg den. Men et godt sted å begynne er noen sider tidligere i den boken du har oppgaven fra, der er det nok noen eksempler. Lenke til kommentar
King1on1 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Nei. Bare du kan lære deg den. Men et godt sted å begynne er noen sider tidligere i den boken du har oppgaven fra, der er det nok noen eksempler. Jeg har tittet i boka og det er ingen eksempler på lignende oppgaver. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Titt én gang til. Kanskje bruker de eksempler som er litt annerledes, men prinsippet er det samme.. Lenke til kommentar
King1on1 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Det er kun eksempler på å finne beløpet basert på renta; ikke motsatt. Jeg har sittet med dem en stund siden jeg ikke har tilgang til løsningsforslag. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 For å finne beløpet basert på renten har du en formel som er én likning med én ukjent. For å finne renten basert på beløpet bruker du akkurat samme formel bare med renten som ukjent i stedet for. Løs den formelen med hensyn på r og så setter du inn de tallene du har. Lenke til kommentar
King1on1 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Problemet er bare at det blir veldig komplisert. Det blir nesten umulig å løse m.h.p r. Boka har ikke eksempler på akkurat det. Klarte d) og f) Endret 11. februar 2014 av Vandammefan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå