Abnorm Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Hvert år har jeg hatt klare planer for sommerferien, men i år er jeg helt blank. Hadde derfor vært morsomt å høre hva dere kan anbefale meg. Jeg er en rastløs person, så lange dager kun på stranden liker jeg ikke. Liker også å forflytte meg regelmesiig å se nye ting. Har vurdert en bil tur igjennom hele europa, eller bestige Mont Blanc... Men... jeg vet ikke helt... Det kicker ikke helt. Har også vurdert Egypt og pyramidene, men mange har frarådet meg dette. Hva med Kina, Australia, Hawaii og Sør-Amerika? Ønsker meg noe unikt... Så fortell meg hvor du har vært og kan anbefale! Har tidligere vært: (Som jeg ikke ønsker igjen) USA (San Diego, Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, Gran Canyon, Orlando, Miami og KeyWest). Har også vært en drøss gange på Gran Canaria og ferier i Danmark. Samt vært i Mexico (Chi Chen Itza), Jamaica, Haiti, Tanzania (Kilimanjaro) og Cruise i Caribbean. Norsk ferie frister heller ikke. "Kjenner" lande mitt godt nok. Har allerede vært på over 200 fjelltopper over 2000meter, Gått Norge på langs (Lindesnes til Nordkapp), Jostedalsbreen på langs. osv. Svaldbard skal jeg neste år (Se Solformørkelsen), så det er heller ikke et alternativ nå. Endret 11. februar 2014 av frecjoha Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Frister kanskje med Zhangjiajie Stone Forest Men vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg hit Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Huashan Trail som du lett når fra Xian i Kina hvor du også kan se terrakottahæren. Caminito del Rey som du når fra Malaga? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Ellers så er du sikkert i målgruppen for å se Machu Picchu. Jeg dro dit som en helgetur så jeg tok tog/buss fra Cuzco, men du vil sikkert bruke lengere tid og gå Inka trail dit. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Hva med Annapurna Circuit eller noe annet i Himalaya? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Wikstrøm Reiser arrangerer nå turer til Nord Korea. Det hadde jo vært en opplevelse. http://www.wreiser.no/gruppereiser/kina-og-nord-korea Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Libanon må da kunne sies å være en opplevelse, og de har masse fjell du kan gå i hvis du liker sånt. Fra idylliske Bsharri midt i landet kan du sette av en dag til å gå opp Qurnat es-Sawda, Libanons høyeste fjell, hvor du på en klar dag visstnok kan se både Beirut og Damaskus samtidig. 1 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Barcelona, beste plassen jeg har vært på. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Jeg er en rastløs person, så lange dager kun på stranden liker jeg ikke. Liker også å forflytte meg regelmesiig å se nye ting. Ser du allerede har vært på cruise i karibien, men har du prøvd et av dem andre reisemålene? Var på middelhavscruise med Royal Caribbean i fjor, og der har du noe for en hver smak. Nok av kultur hvis du er interessert i den slags, mens samtidig så er det nok av muligheter for å bare slappe av og/eller nyte godt av båtens mange barer og faciliteter. Hvis du derimot er ute etter en litt mer "aktiv" ferie (ref: det du skriver om brevandring og fjellbestigning) , så er kanskje ikke dette et alternativ akkurat nå. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 15. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2014 Muligens jeg kansellerer hele sommerferien om jeg ikke finner noe spennende og heller tar en lenger skiferie i Whistler og feierer nyttår. Hva med Annapurna Circuit eller noe annet i Himalaya? Skal til Himalaya å bestige Ama Dablam neste år Ellers så er du sikkert i målgruppen for å se Machu Picchu. Jeg dro dit som en helgetur så jeg tok tog/buss fra Cuzco, men du vil sikkert bruke lengere tid og gå Inka trail dit. Takk for tipse, Machu Picchu hadde vært interessant. Lenke til kommentar
Thomas Tyldum Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Hva med Etiopia? Fint å rusle i nasjonalparker der blandt bavianer i over 3000 meter. Det kalles jo heller ikke Afrikas Tak helt uten grunn. Stort fredeligere reisemål i fjelllandskap finner du heller ikke. Nå er jeg riktignok ikke objektiv, da jeg har hatt ansettelsesforhold i dette firmaet (og forhåpentligvis også senere), men du kan jo se selv på www.begatoursethiopia.com twitter.com/begatour facebook.com/begatour Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå