Huan Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Har nettop for første gang prøvd å bygge min egen pc, noe som ikke gikk etter planlagt. Jeg kan tenke meg at dette høres untrolig dumt ut, og jeg kan bare skylle på min egen idioti. Jeg hadde nettop montert hovedkortet i kabinettet og alt hadde gått fint hittil. Men da jeg skulle montere prosessoren (P4 2.4Mhz 800, med Zalman 7000A-Cu) på mitt IC-7 gikk det dårligere. Jeg hadde omhyggelig smurt kjølepasta utover prosessoren, og satte så på clip supportene. Men da jeg jeg skulle sette på vifta merket jeg at den ikke passet! Skruehullene på sidene på vifta nådde ikke ned til clip supportene (Jeg hadde selfølgelig ikke sjekket at den passet på forånd...). Da jeg skulle løfte opp den tunge vifta merket jeg at kølepastaen sugde til seg vifta som lim! (Hadde alltid trodd at kjølepasta og slikt var relativt enkelt å få av) Ganske irritert prøvde jeg å rykke litt hardere i vifta og røsket da hele greia opp, inkludert prosessoren, selv om prosessoerlås-greia var nede. Da har jeg to problemer: Da jeg undersøkte prosessoren etterpå oppdaget jeg at en av pinnene under var bøyd! Jeg rettet den opp, og noen andre såm var litt skeive. Har jeg skadet prosessoren!? Hvor følsom er den egentlig for sånne ting? Og så det som startet det hele: Jeg er da ganske sikker på at 7000A-Cu skulle passe til IC-7. Har også sett andre med den kombinasjonen, hvis jeg ikke tar feil. Problemet er at når jeg plasserer vifta oppå prosessoren så når ikke sidefestene med skruehullene ned til clipsupporten. Og ja, jeg har lest bruksanvisningen flere ganger. Vet noen hva som kan være problemet? Tusen takk for all hjelp!! Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hvis du forsiktig bøyer tilbake pinnene så skal det gå bra, men vær forsiktig når du setter den tilbake igjen i tilfellet ikke alle er helt rette. La den "falle" på plass uten å bruke noe mye makt.. Når det kommer til kjøleren så overlater jeg det til noen andre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå