KLM Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Når jeg spiller 3d-baserte spill, kjører 3d mark eller noe, så låser pcen seg etter en viss tid. 1min. eller 10min. Dette gjelder alle spill jeg har testa. Jeg har ikke forsøkt å installere Windows på nytt, men har lasta ned nyeste drivere til hovedkort og BIOS og skjermkort. Jeg bruker Winxp SP1, har 512 RAM, ASUS P4s8x hovedkort, 2,4 ghz P4 CPU og Geforce TI4200 (Gainward). What to do? What to do? Er det hardwarefeil? Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Lukter hardware jah. Regner med det er vifte på det skjermkortet? Sjekka at den fungerer som den skal? Er ikke umulig at det er GPU'en som overoppheter. Ofte blir ikke GPU'en spesielt varm ved 2D, men når den drar i gang 3D så får den litt å gjøre, ergo blir varm. Mvh. S. Lenke til kommentar
CosworthPower Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Finnes ikke noe programmer som man kan se varme og slikt på det da,akkurat som til CPU? Ser hvilket skjermkort og HK jeg har i Signatur.. Lenke til kommentar
MedStud Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 sjekk cpu temp...viss den er for høg, kan du få blescreen... jeg vill lagt en fing på bløtkaken og satsa på at det var minne feil....som oftest er det slik du besjriver som skjer...hendte med meg.... test med en "frisk" minne brikke! Lenke til kommentar
KLM Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Takk for innlegg. Det slo meg at det måtte være noe hardware ja. Testa først minnebrikken, så et nytt skjermkort. Det nye skjermkortet gjorde susen. Så da var det altså skjermkortet. Jeg tok ut årets støvhaug fra skjemkortvifta og prøvde med mitt igjen. Da funka det. Konklusjon: GPUen ble for varm pga støv på hjernen! Dermed låste alt seg. Nå er det bare fryd og gammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå