bigggan Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) Hei Frontdekkene (tror jeg) har nettopp fått en sånn "klikkelyd" som om noe slår til noe, når jeg kjører. Det høres ut som den alltid er på samme plass, altså mens dekket roterer så kommer det et klikk, roter, klikk, roter klikk... Når jeg kjører fortere så minker tiden mellom hvert klikk, og omvendt når jeg kjører saktere. lydstyrken endres ikke med farten, og det er ikke en høy lyd. Forsvinner når jeg bremser, men etterpå så er den mer intens i noen sekunder før den går ned i styrke igjen. Jeg tenkte at det var noe skeivt der som kom borti en eller annen plass der og lagde klikkelyden? eller er det feil? Endret 10. februar 2014 av bigggan Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Det er sikkert ikke måte på hva det kan være, men noe som er ganske vanlig er at et lodd har løsnet (eller er dårlig plassert) slik at det subber borti bremsekaliper, bærearm, eller annet, en gang pr runde. Sjekk nøye på baksiden av felg, og/eller jekk opp og se om du kan gjenskape det når du dreier hjulet for hånd. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Noe som har satt seg fast på dekket? 1 Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Det er sikkert ikke måte på hva det kan være, men noe som er ganske vanlig er at et lodd har løsnet (eller er dårlig plassert) slik at det subber borti bremsekaliper, bærearm, eller annet, en gang pr runde. Sjekk nøye på baksiden av felg, og/eller jekk opp og se om du kan gjenskape det når du dreier hjulet for hånd. Jeg jekkte opp bilen tidligere, og tok av dekket, og sjekket men fant ingenting spesielt under der, mens jeg roterte. Men annet spørsmål som kan være relevant hvor løst skal dekkene rotere? Jeg måtte bruke begge hendene og en del kraft for å rotere hjulet (i fri) og det spant ikke etter jeg slapp dekket. Endret 11. februar 2014 av bigggan Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Jeg måtte bruke begge hendene og en del kraft for å rotere hjulet (i fri) og det spant ikke etter jeg slapp dekket. Sånn bør det ikke være, skal gå relativt lett rundt. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Men annet spørsmål som kan være relevant hvor løst skal dekkene rotere? Jeg måtte bruke begge hendene og en del kraft for å rotere hjulet (i fri) og det spant ikke etter jeg slapp dekket. Bremsene henger på. Som oftest er det kun klossene som har rustet fast i bremseklavene de sitter i. Da er det ikke verre enn å løsne calipperen, ta av klossene og renslipe og smøre. Så kan du ev. sjekke at glidebolter og ev. calipperstemper går tålig lett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå