Gå til innhold

Boot problem med P4C800 Deluxe

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg nytt system nevnte hovedkort, men når jeg bruker powerknappen på kabinettet starter POST og scanning after IDE devices. Så kommer det melding om no bootable media, please reboot or insert boot cd and press any key.. Hvis jeg da trykker på reset knappen booter maskina som normalt. Trykker jeg på power knappen, får jeg samme melding igjen. Er det noen som vet hva dette skyldes? Feil innstilling i bios eller hva. Har flashet med siste bios.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo, installerte mitt nye HK (se spec)i går kveld. Relativt smertefritt, men måtte disable PROMISE kontrolleren i bios før bios rapporterte riktige HDD'er og CD-ROM. Hadde ikke de problemer som er beskrevet ovenfor. (Synes dog at pc står litt lenge med den "AI-logoen" før noe skjer).

Men.. kom ikke på nett med on-board LAN; måtte bruke det gml. 3-com kortet mitt. Noen har tips ang dette?

En annen ting: Hva skal jeg velge til lyd; mitt relativt nye SB Audigy 2 eller on-board lyden? Vil systemets totale ytelse (3Dmark) bli bedre med on-board lyd?

mvh roger

P.s. Har ikke flashet bios enda, HK kom med ver. 10.08.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har funnet feilen på min pc. Hadde litt hjelp da jeg bygde den og snudde ide kabelen til hdd og dvd spiller som skulle være slave. Fordi kabelen ble for kort når dvd spilleren satt i toppen av kabinettet. Han som hjalp meg sa det ikke spilte noen rolle om ide kabelen var snudd. Syntes det var litt rart når det er fargemerking på den. Maskina var utrolig treig under oppstart, og fant ikke hardisken ved kaldstart. Etter å ha rota med bios og alt mulig annet i noen uker omøblerte jeg i kabinettet for å få ide kabelen riktig vei. Og vips! Problemet løst. Post bildet er der en fjerdedel av tida og begynner å laste xp uten ventetid. :p

Det er forøvrig en WD disk jeg har og problemet er nevnt på support hos dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...