hakkepeiling Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg har kjøpt meg nytt system nevnte hovedkort, men når jeg bruker powerknappen på kabinettet starter POST og scanning after IDE devices. Så kommer det melding om no bootable media, please reboot or insert boot cd and press any key.. Hvis jeg da trykker på reset knappen booter maskina som normalt. Trykker jeg på power knappen, får jeg samme melding igjen. Er det noen som vet hva dette skyldes? Feil innstilling i bios eller hva. Har flashet med siste bios. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 har samme problem med mitt Asus P4C800... Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hallo, henter mitt ASUS P4C800 i dag.. Skal fortelle hvordan det gikk med innstalleringen (forhåpentligvis) i løpet av kvelden! mvh roger Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Har du sjekka at os disken står som første valg i bios Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Kjører du S-ATA haddisk? På noen av hovedkortene til ASUS ble S-ATA 1 og S-ATA 2 byttet om på merking på selve kortet og håndboka. Dersom jeg ikke husker feil så er merkingen på HK rett. Dette var bare et tips for å eventuelt eliminere. Lenke til kommentar
hakkepeiling Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Jeg har kun en IDE-disk og den står som master på primary i bios. Kan ikke se at det er noe galt på oppsettet ellers. Men som nicket mitt avslører så er jeg ingen ekspert heller. Skaper jo ikke store problemer det her, men normalt er det vel ikke. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Har du sjekka at os disken står som første valg i bios Har en WD 120 gig, med to partisjoner. En os partisjon og en til spill og slikt. Kan dette være grunnen? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Nei det skal ikke spille noen rolle hvor mange partisjoner du har på disken Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hallo, installerte mitt nye HK (se spec)i går kveld. Relativt smertefritt, men måtte disable PROMISE kontrolleren i bios før bios rapporterte riktige HDD'er og CD-ROM. Hadde ikke de problemer som er beskrevet ovenfor. (Synes dog at pc står litt lenge med den "AI-logoen" før noe skjer). Men.. kom ikke på nett med on-board LAN; måtte bruke det gml. 3-com kortet mitt. Noen har tips ang dette? En annen ting: Hva skal jeg velge til lyd; mitt relativt nye SB Audigy 2 eller on-board lyden? Vil systemets totale ytelse (3Dmark) bli bedre med on-board lyd? mvh roger P.s. Har ikke flashet bios enda, HK kom med ver. 10.08. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Driverne til onboard - LAN ligger på cden som fulgte med HKet. Min installasjon, 2 stykker, gikk smertefritt. Ingen problemer. Lenke til kommentar
hakkepeiling Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Har funnet feilen på min pc. Hadde litt hjelp da jeg bygde den og snudde ide kabelen til hdd og dvd spiller som skulle være slave. Fordi kabelen ble for kort når dvd spilleren satt i toppen av kabinettet. Han som hjalp meg sa det ikke spilte noen rolle om ide kabelen var snudd. Syntes det var litt rart når det er fargemerking på den. Maskina var utrolig treig under oppstart, og fant ikke hardisken ved kaldstart. Etter å ha rota med bios og alt mulig annet i noen uker omøblerte jeg i kabinettet for å få ide kabelen riktig vei. Og vips! Problemet løst. Post bildet er der en fjerdedel av tida og begynner å laste xp uten ventetid. Det er forøvrig en WD disk jeg har og problemet er nevnt på support hos dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå