moby_duck Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Er en investering bare en utgift som forventes å lede til framtidig økonomisk avkastning? Jeg forstår setningen "Jeg ønsker å investere i aksjer", men kan man si "Jeg ønsker å investere i en bil"? Altså, er det kun en investering hvis man ser for seg en økonomisk avkastning? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Hvis du investerer i en bil ser du kanskje etter fremtidig avkastning av lykke og glede? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Ja, det er det jeg mener. En bil vil være lønnsom på sin egen måte, men ikke økonomisk. Kan det da kalles en investering per definisjon? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Jeg tror det avhenger litt av hvem du spør.Ordlista definerer det slik:* investere v2 (fra lat av *in- (1) og vestire 'iføre klær')- plassere kapital i noei- i ny driftsbygning / selskapet i-r store beløp i produktutvikling- spøk., kjøpejeg investerte i ny dress til 17. maiWiki definerer det slik:Investering er en utgift som forventes å lede til framtidig avkastning. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Altså, er det kun en investering hvis man ser for seg en økonomisk avkastning? Hva mener du med "økonomisk avkastning"? Hvis du bruker to timer mindre på reisevei med bil enn med tog kan du fint tenke på den sparte tiden som avkastningen av investeringen i en bil.. Du kan også fint si at gleden ved å kjøre bil er avkastning, så man kan fint snakke om å investere i en bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå