War Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 Blir som å ville bli mekaniker uten å skru. Matten kan man slippe unna , men da blir det ingen ingeniørtittel. 1 Lenke til kommentar
GunderVidunder Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) . Endret 28. februar 2014 av GunderVidunder Lenke til kommentar
GunderVidunder Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) . Endret 28. februar 2014 av GunderVidunder Lenke til kommentar
War Skrevet 12. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2014 Problemet er at som en rådgiver må du kunne gi råd og for å kunne gi råd må du kunne det man evt skal gi råd om. Klienten ønsker å vite om bedriften burde sikre databasen mot "SQL Injection" , så kan man ikke si nei du spør om noe annet som ikke har med spørringer å gjøre. For å kunne hå skole etter VGS uten å ha 3mx/R2matte så må man inn på linjer som har 49% IT maks. Det høres ut som du burde ta en bachelor innen for informatikk Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 13. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2014 Problemet er at som en rådgiver må du kunne gi råd og for å kunne gi råd må du kunne det man evt skal gi råd om. Klienten ønsker å vite om bedriften burde sikre databasen mot "SQL Injection" , så kan man ikke si nei du spør om noe annet som ikke har med spørringer å gjøre. For å kunne hå skole etter VGS uten å ha 3mx/R2matte så må man inn på linjer som har 49% IT maks. Det høres ut som du burde ta en bachelor innen for informatikk Ja, men forvent en del programmering, jeg har bl.a Python, NodeJS, Java og BASH (dette halvåret har jeg 4 programmeringsfag) ikke det at det er så vanskelig, men skal man jobbe med store oppgaver (spesielt hvis du beveger deg uten windows sfæren) så er en grunnleggende forståelse av programmering ett must (hvordan i all verden forventer du at du som konsulent, skal sitte og snakke med programmerere uten å fatte hva de snakker om?) Hvis du bare vil jobbe med windows, eller spesialisere deg innenfor ett felt, så kan du klare det. Ikke ta det jeg sier som negativt, bare tenk igjennom det, det betyr IKKE at du må ha ørten programmer under beltet ditt, men automatisering av større systemer gjøres sjelden via GUI. Noe som betyr at du burde forstå hva som ligger "under skallet" hvis du må "skru" på det. Bare man kommer igang, så er det enklere enn man tror. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2014 Det høres ut som du burde ta en bachelor innen for informatikk Som i å ikke bli reisende rådgiver, ikke begge deler. Lenke til kommentar
GunderVidunder Skrevet 13. februar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. februar 2014 (endret) . Endret 28. februar 2014 av GunderVidunder Lenke til kommentar
War Skrevet 13. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2014 Det var ment til posten over meg hvor det virket som det ble tolket som at jeg mente man skulle ta informatikk og kode lite samtidig som man ble rådgiver og reiste mye. Det jeg mente er at med de kravene 1 post har høres informatikk ut som en grei linje med tanke på matte og koding. Men da kan man neppe bli rådgiver innen koding Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 13. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2014 Alt jeg vet er at jeg har veldig lyst til å bli "IT konsulent". Reise mye og god lønn. Er ikke fan av matte eller programmering. Men kan greie meg med litt av begge, eller litt programmering. Kanskje noe med sikkerhet? Hæ? Reise mye? Tror det skal godt gjøres som IT-konsulent. Husk at for mange (norske) konsulent-selskaper er de største kundene i Norge. Ja, det kan være man må pendle, litt avhengig av hvor man har bosatt seg. Vet at man kan bli sendt på konferanser og kurs, men jeg vil tro det er de som har mest interesse/utbytte av det som blir sendt dit. Hvordan skal man kunne være IT-konsulent uten å kunne programmere? Matte kan man til en viss grad komme seg unna (sikkerhet og kryptografi setter krav til mattekunskaper, hvertfall hvis det er teoretisk), men programmering skal det godt gjøres å komme unna. Jeg fikk også 4 i matte på videregående, men er godt fornøyd med studere informatikk. Hvis man kan programmere, kan man få ut gode produkter uansett hvor man befinner seg i verden så lenge man har nettilgang og en PC. Min personlige mening er at det er bedre å studere det man vil og ikke ta et studie pga høy lønn og reisemuligheter. Sannsynligvis skal du inn i et yrke der du blir store deler av livet Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 14. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2014 Hæ? Reise mye? Tror det skal godt gjøres som IT-konsulent. Husk at for mange (norske) konsulent-selskaper er de største kundene i Norge. Ja, det kan være man må pendle, litt avhengig av hvor man har bosatt seg. Vet at man kan bli sendt på konferanser og kurs, men jeg vil tro det er de som har mest interesse/utbytte av det som blir sendt dit. Hvordan skal man kunne være IT-konsulent uten å kunne programmere? Matte kan man til en viss grad komme seg unna (sikkerhet og kryptografi setter krav til mattekunskaper, hvertfall hvis det er teoretisk), men programmering skal det godt gjøres å komme unna. Jeg fikk også 4 i matte på videregående, men er godt fornøyd med studere informatikk. Hvis man kan programmere, kan man få ut gode produkter uansett hvor man befinner seg i verden så lenge man har nettilgang og en PC. Min personlige mening er at det er bedre å studere det man vil og ikke ta et studie pga høy lønn og reisemuligheter. Sannsynligvis skal du inn i et yrke der du blir store deler av livet For å ta den litt lengre, jeg har kompiser som har og reiser mye, disse varierer mellom konsulenter og programmere, grunnleggende for de som reiser ganske mye, er at de enten har kjernevirksomhet som selgere eller systemimplantører. (Altså, dra til en plass, få systemet levert og installert, eller dra til en plass, vær med på ett møte. Forsøk å få innsalg av så mange produkter som du klarer) Jeg tror poststarter må finne ut hva det er h*n har lyst til å jobbe med det er ikke nødvendigvis slik at man ikke får reise hvis man ikke kan ditt eller datt, eller at man trenger masse utdanning for å finne seg en jobb som inkluderer reising (jeg har hatt tilbud som selger/implementasjonstekniker av ett spesifikt produkt uten spesiell utdannelse, som ville betydd at jeg hadde måttet reise rundt i hele norge, jeg så dette som slitsomt og takket nei til tilbudet). Jeg vil si som hjahre sier: Finn ut hva det er du vil jobbe med og hvordan du vil jobbe før du velger utdanning, å velge jobb etter lønn kan fort bli slitsomt i lengden (husk på at mye lønn og mye reising betyr at du er lite hjemme, full bankkonto hjelper ikke når du ikke har tid til å bruke pengene, tro meg, jeg har prøvd å jobbe både dag og natt og har hatt noen ganske heftige overtidslister) og det er muligens unødvendig å velge utdanning for å kunne få reise (du kan som sagt får det til uten utdanning, med litt ståpåvilje og muligens de riktige sertifiseringene) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå