Cutthroat Bill Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Jeg er ikke helt trygg på filteret som kom med GP-5-gassmasken jeg kjøpte på Ebay, og er nå på utkikk etter ett nytt, og trygt filter. Er det noen norske butikker, eller nettbutikker som har slike? Ideelt sett bør filteret være militærgrønn (OD/Olive Drab), men alle forslag mottas med takk. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) Tror ikke du trenger å være bekymret for filteret ditt. Det er standard kullfilter og de er laget for å kunne lagres i årtier før de brukes så lenge de er forseglet. Har samme maska selv forresten. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare kjøpt noen slike filtre på Ebay. Endret 10. februar 2014 av L4r5 Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) Det har vært snakk om at disse filtrene kan inneholde asbest, så det er helst det jeg har vært litt bekymret for. Flere påstår at dette absolutt ikke er sant, blant annet denne siden. Inhalering av selve kullfilteret skal heller ikke være bra, men bomullsfilteret ser helt og pent ut, og det kommer ingenting synlig ut når rister på filteret over hvitt papir.Du nevnte forsegling; filteret mitt kom med ett lokk med gummipakning i en ende, og en gummiplugg i den andre. Skal det være noe mer forsegling enn dette? Endret 10. februar 2014 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Var ikke mer forsegling på min heller. Men for å være på den "sikre" siden kan du jo sjekke ut disse: http://www.ebay.com/itm/lot-of-4-gas-mask-respirator-NBC-filters-40mm-/251333603187?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a84a66f73 Finskproduserte så bør vel være mer sikkert enn noe russki-snuski og ser ut som de er skikkelig forseglet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå