Heika98 Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Jeg har begynt å øve på lodding. Jeg har veldig lite erfaring med lodding, men kan helt basic lodding. Men siden jeg ikke kan så mye om å lage slike kretser vil jeg gjerne kjøpe noen kit for å lære meg litt mer slik at jeg kan lage mine egene kretser. Så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å finne noen billige kit som er lett å forstå seg på, og som hvem som helst kan få til å funke så lenge de kan bruke en loddebolt. Helst fra en norsk side og helst et kit der jeg ikke trenger "helping hands". Maks ca. 200 kr. Jeg har sett litt på elfa, men jeg vet ikke hellt hva jeg tør å starte med. Som sagt, for noob, så ikke noen alt for avanserte greier. PS: om noen kunne ha funnet likt til et kit med de fleste komponenter man trenger for å lage egne kretser hadde det vært fint. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) De har vanvittig billige kits på ebay. En kjent produsent av slike kits er Velleman. http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=vellemann&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.Xvelleman&_nkw=velleman&_sacat=0 Kjøper du fra kina er det ofte gratis eller veldig billig porto. Da får du råd til å kjøpe mange kit. Dette klokke-kitet koster 48 kroner, fri frakt. http://www.ebay.com/itm/DIY-Kits-C51-Electronic-Clock-Suite-Electronic-NEW-/230918529528?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35c3d121f8 Endret 10. februar 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
sevs Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) Jeg begynte hjemmeloddinga mi med et hodetelefonforsterker som heter "Banzai cmoy amp" fra selgeren ElectricSumo på ebay. Jeg kjøpte alt loddeutstyret mitt fra Biltema den gangen. Ser ut til at ES ikke har noe for øyeblikket, men her er noe som kanskje kan være interessant Endret 10. februar 2014 av sevs Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Skal vurdere det. Finnes det noen andre norske nettsider enn elfaelektronikk.com som selger DIY kit? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Isåfall blir det solgt med overpris ;P Selv loddet jeg sammen et Arduino kit i starten. 1 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Isåfall blir det solgt med overpris ;P Selv loddet jeg sammen et Arduino kit i starten. Ja, det stemmer. Jeg hadde linken til den en gang, men jeg tror jeg har forlagt den. Har du link? Funker den som en vanlig Arduino? Jeg tror det var hos sparkfun.com (eller noe sånt) jeg så et slikt kit. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Hm nei. Kjøpte div småsaker fra MakerShed. Var her en eller annen plass: http://www.makershed.com/SearchResults.asp?Search=Arduino+kit&Submit=Search Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Skal lete litt og se om jeg finner noe. Jeg skjekket litt på sparkfun.com og de har et par arduino kit man kan lodde selv og bruke som en vanlig arduino. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå