Gå til innhold

ASUS RT-N66U

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Asus RT-n66u. Jeg klarte ikke å logge meg inn på den så jeg tok en reset på den. Har ikke gjort det før og var litt stressa så det ble selvfølgelig feil. Etter jeg hadde holdt inne knappen og gått inn igjen tok jeg clear vram eller noe, husker ikke helt hva det var. Etter det lastet jeg opp nyeste firmware fra asus. Etter det husker jeg ikke helt hva som skjedde.

Men nå er det umulig å koble seg på den igjen. 192.168.1.1 funker ikke eller det blir ikke satt opp et trådløst nett. Kobler til via kabel. Vis jeg reseter routeren på nytt skjer det ikke noe nytt. Lyset for at den er på blinker langsomt. Lyset for at jeg er koblet på port 1 lyser stabilt. Når jeg skriver ipconfig i cmd kommer dette opp:

IPV4: 169.254.103.240

nettverksmaske

255.255.0.0

På gateway er det helt blankt.

Jeg har sett litt rundt om hvordan jeg skal løse det. Men alle sier jeg må sette static ip før jeg begynner men det får jeg ikke gjort. Håper det finnes en måte å installere fra usb porten.

Håper jeg ikke har skrevet alt for rotete.

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gå inn i recovery mode igjen, der to tok clear vram osv og så bruke linken min før du går ut av recoverymode.

Sett bort i fra at du ikke har brukt DD-WRT så ser det ut som om du har brukt recovery mode til å oppdatere firmware, og da må man gjøre disse stegene her. Ikke nødvendigvis DD-WRT. Du må nok gjøre alt på nytt igjen, og ikke vær bekymret da recovery mode gjør det ganske vanskelig å ødelegge routeren ved en normal firmware oppdatering.

Upload Firmware via Recovery Utility
  • Set your NIC card to static IP 192.168.1.12, Subnet 255.255.255.0, Default gateway192.168.1.1 (Static IP guide)
  • Put router into recovery mode by holding down the reset button while powering up the router, wait until the power led is blinking slowly, then release the reset button.
  • In the Asus Recover utility Access the router’s built in recovery mode by issuing 192.168.1.1 in browser field.
  • When completed wait until the router re-boots on its own. This takes at least 10 minutes.
  • Put router into recovery mode by holding down the reset button while powering up the router, wait until the power led is blinking slowly, then release the reset button.
  • Flash the final DD-WRT build, could be any of:
  • When completed wait until the router re-boots on its own. This takes at least 10 minutes.
  • Select Reset NVRAM defaults when it completes (should be quick), in the browser field, type in http://192.168.1.1/do.htm?cmd=nvram+commit. When done press enter. When complete select reboot and wait 5-10 minutes for the router to reboot and start building its layers.
  • Now you should be able to access via web gui 192.168.1.1 and it should be DD-WRT.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...