Alex_Tc Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Jeg kom over boken "Power Speed ENDURANCE: A Skill-Based Approach to Endurance Training" , jeg er nybegynner i triathlon og den boken gir meg masse tips jeg er villig til å prøve. En av tips er å bruke Paleo diet, author bruker det og anbefaler andre. Jeg har prøvd det i 2 uker nå, føles egentlig bra, ingen sult følelse lenger i forhold til relativt fett-fri diet jeg prøvde før. Det er ett problem jeg opplevde så langt, jeg ble svimmel etter noen snatch og spesielt markløft noe jeg har aldri opplevd før. Ingen problemer under løp eller svømming. Jeg mistenker at det jeg mangler er karbohydrater. Har dere noen erfaring med Paleo i forbindelse med styrketrening og hva kan dere anbefale? Lenke til kommentar
matamat Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Hei. Det er en kjent sak å være svimmel under markløft og olympiskeløft. (Som jo alle inneholder markløft i første fase av løftet.) Mange styrkeløftere har faktisk en spotter til å ta imot seg om de faller bakover i løftet. Selv har jeg både prøvd paleo og blir svimmel av og til ved slike løft. Du løser problemet ved en generell legesjekk og om det ikke er noe galt med deg så er det bare å gro et par. Grunnen til at jeg sluttet å spise paleo var fordi det er for dyrt med kjøtt i norge for en kar rundt 100kg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå