Fotofashion Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Hei.. jeg har nå nylig måttet reinstallere winxp (fresh instal).. Før hadde jeg ikke noe problem (helt til noen lekte seg litt i systemet mitt, aldri la pc'en være passordløs på lanparty).. Vell uansett.. nå har jeg plutselig fått problemer med å spille av divx filmer.. altså bilde er der.. men NO SOUND.. Jeg har prøvd å reinstallere lyddriverne, reinstalert divx codecs (divx 4,12). Prøvd Nimo og ingen ting vil løse problemet. Altså ved divx avspilling med meia player eller windvd blir lydløse. Spiller jeg det via playa så funker det fint . Men jeg kan ikke leve med dette. Playa har en tendens til å vise sånne vert sync linjer :/ . Er det noen som veit hvordan jeg fixer dette? litt detaljer om utstyret jeg har: MSI k7t turbo R Le MSI Geforce2 pro Terratec Sixpack 5,1 xp 1900 cpu 700mb pc 133 ram Winxp pro etc. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 Doh... Ok for "morro" skyld tok jeg en fresh install av w2k, lot være å instalere sixpack driverne (w2k installerte selv crystal drivere).. da funka divx lyd. Men tvært jeg installerte lydkort driverne.. var det bye bye.. lyd på divx.. :sad: Er det bare jeg som har terratec sixpack lydkort og har dette problemet eller? Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Det er et kjent problem at MPEG Layer-3 kodeken (L3codeca.acm) som følger med WinXP funker dårlig med DivX4. Bl.a. får man store problemer med å velge innstillinger for MP3-komprimering ved koding av DivX-filmer. Det jeg gjør, er å først installere DivX 3.11 (som har en modifisert L3codeca.acm), og SÅ installere DivX 4.12. Da er man sikret :smile: Har du prøvd alt, så kan du prøve dette... Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 Vell har prøvd det.. installerte divx 3,11a og så installerte jeg divx 4,12.. funka ikke. Nimo pakken har jo alt det der. Det funker jo nå.. men det uten at jeg har installert lydkort driverne.. mister mye funksjoner kjipt :sad: Lenke til kommentar
Vostere Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Er klar over at det er en stund siden du skrev dette innlegget, men jeg er litt desperat. Jeg har nemlig akkurat kliss likt problem som deg. Alt funker i "the Playa" men ingen lyd andre steder. Lurte på om du fant ut av problemet?? Hos meg funker alt perfekt helt til jeg installerer sixpack 5.1 driverene. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 slå av mp3 hardware acceleration.. hjalp mye :smile: og jeg installerte nimopack'en istedet for for divx packed som du får på divx.com.. http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå