Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Geofag eller Teknologi og Forskingslære?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg står ved et vanskelig valg her. Begge fagene virker veldig interessante på hver sin måte. I Geofag 1 reiser de blant annet til Island på ekskursjon for å drive med praktisk arbeid og undervisning. I teknologi og forskningslære 1 har vi en lærer som har jobbet i Cern i Sveits. ToF1 er jo også veldig mye praktisk, noe jeg tror blir en grei avkobling fra all teorien i de andre realfagene jeg skal ha (fysikk, kjemi og r1). Men samtidig synes jeg egentlig ToF1 virker så vanskelig, i og med at det ikke finnes noen lærebok... Der er kanskje Geofag1 bedre? Jeg er virkelig ikke sikker på hva jeg skal velge... Noen som vil være grei og hjelpe meg? :confused:

Lenke til kommentar

Teknologi & forskningslære var for meg et veldig greit fag. Jeg tok også Matte, fysikk og kjemi utenom, og som du påpeker, så var faget en grei avkobling fra de andre. Det at det ikke finnes en lærebok var ikke en belastning i mine øyne. Om du har tenkt å gå videre på en ingeniørlinje, tror jeg du kommer til å få mer av T&F. For eksempel synes jeg at det en lærer om materialegenskaper, krefter og konstruksjoner er ting som det er fint å ha blitt introdusert for når en senere skal begynne med det på universitetet. Skal du studere noe innen petroleum, eller geologi ellers, vil du absolutt dra nytte av Geofag 1. Ellers tror jeg ikke det er like relevant som T&F.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...