Gå til innhold

Kast den røde fane i søppelkassen


Anbefalte innlegg

 

Der ingen styrer, tar noen styringen - og jeg stoler 100% på menneskets iboende hang til grådig adferd, og hensynsløshet for å nå sine mål, hvis de bare slipper til med alt faenskapet sitt.

 

Javel. Men hvordan har du tenkt å forhindre at disse onde menneskene får styring på statsapparatet og bruker det til å gjøre onde ting?

 

4949774274_two_wolves_and_a_sheep_by_Sat

 

 

Og hvor mange prosent av befolkningen anslår du til å være grådig og hensynsløs? 0%? 23%, 77%, 100%?

 

 

Liberty is a well armed lamb contesting the vote.

 

Interessant å se såkalte liberalister/libertarianere aka objektivister mene alle ismer og religioner må forbys og ødelegges for at utopia skal frembringes. Konservatisme er svaret på liberalistisk snake oil. La loven være lik for alle, frihet til den grad at den ikke innskrenker friheten til andre og valgfrihet til å kjøpe de produkter og tjenester en selv vil uten at andre forhindrer dette.

 

Så kan heller debatten og politikerne fokusere på reguleringer som beskytter de som ikke er myndige til å ta egne valg som feks barn og psykisk syke og holde seg langt unna regulere voksne mennesker som kan ta vare på seg selv.

 

Da kan alle gå i tog med både Røde flagg, hake kors, preke Guds tilgivelse eller Guds død som de selv vil :) Just get f*ck off my lawn!

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534

Jeg anser meg selv som en liberalist, og jeg ønsker slettes ikke å forby noe som helst. For min del så må folk må gjerne være kommunister, kapitalister, sosialister, nazister, kristne, jøder, muslimer, buddhister eller hva de måtte være. Det eneste, det absolutt eneste jeg ber om; det er at de ikke tvinger sine meninger eller holdninger på meg vha virkemidler som vold, trussler eller annen type tvang. :)

Lenke til kommentar

Jeg anser meg selv som en liberalist, og jeg ønsker slettes ikke å forby noe som helst. For min del så må folk må gjerne være kommunister, kapitalister, sosialister, nazister, kristne, jøder, muslimer, buddhister eller hva de måtte være. Det eneste, det absolutt eneste jeg ber om; det er at de ikke tvinger sine meninger eller holdninger på meg vha virkemidler som vold, trussler eller annen type tvang. :)

Folk må få være som dem selv vil. Leve sitt eget liv fritt. Det som er et problem med enkelte ideologier, som eks. sosialismen. Er at de påtvinger alle til å leve slik dem selv anser som det beste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg anser meg selv som en liberalist, og jeg ønsker slettes ikke å forby noe som helst. For min del så må folk må gjerne være kommunister, kapitalister, sosialister, nazister, kristne, jøder, muslimer, buddhister eller hva de måtte være. Det eneste, det absolutt eneste jeg ber om; det er at de ikke tvinger sine meninger eller holdninger på meg vha virkemidler som vold, trussler eller annen type tvang. :)

:yes::thumbup:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Folk må få være som dem selv vil. Leve sitt eget liv fritt. Det som er et problem med enkelte ideologier, som eks. sosialismen. Er at de påtvinger alle til å leve slik dem selv anser som det beste.

Det er akkurat det du skriver her er nettopp det som er så utrolig vanskelig å forstå for mange sosialister: de klarer rett og slett ikke å innse at ideologien som de er tilhenger av til syvende og sist bygger på trussler om statlig voldsmakt.
De aller fleste sosialister (joda finnes sikkert unntak) er nemlig under den oppfatning av at de såkallte "rikingene" skylder fattige mennesker noe kun fordi at de rike er rike. Det de derimot ofte ser fullstendig bort i fra er at mange rike mennesker faktisk har jobbet hardt for sin rikdom, og at de dermed fortjener å få beholde fruktene av sitt arbeid. De samme sosialistene tror også at staten er mye bedre egnet til å forvalte "rikingene" sine penger enn "rikingene" selv er, noe som selvsagt bare er fullstendig tull. Det er ingen andre plasser i samfunnet sløseriet er større enn i staten og det offentlige. Det sosialister flest glemmer (eller velger å overse) er at skatt i dag fremstilles som at man gir tilbake til fellesskapet, noe som forklarer hvorfor det ofte settes likhetstegn mellom skattelette og subsidiering ("de fattige subsidierer de rike fordi de rike får skattelette" type retorikk). Men i en slik verden hvor alt er eid av fellesskapet er det ingen forskjell på en subsidie og en skattelette. Begge er gaver fra fellesskapet. Men dette er også essensielt et føydalsamfunn, der hvor alle er leilendinger i evig gjeld til samfunnet. Det er et samfunn der hvor man ikke eier sin egen kropp eller fruktene av sitt eget arbeid fordi man alltid står i gjeld til denne mystiske entiteten som kalles "samfunnet" eller "fellesskapet."
Det som er enda merkeligere er at dersom man prøver å forklare en sosialist at det å bruke trussel om statlig voldsmakt for å ta andre sine verdier (i form av skatter og avgifter) er fullstendig umoralsk og faktisk er statlig tyveri, da får man bare et rart og uforstående blikk tilbake. De vil da ofte bruke argumenter som går noe slikt som dette: "Jamen du har gått på 'gratis' skole, du får 'gratis' sykehus, etc, etc; derfor skylder du staten din arbeidskraft." Sagt på en annen måte: de fleste sosialister skjønner ikke at den tankegangen de forfekter i prinsippet er et føydalsamfunn der man alltid skylder "fellesskapet" og "samfunnet" noe.
PS: Nå sier jeg ikke at sosialister er onde eller utspekulert, jeg liker å tro at de faktisk ønsker å skape et bedre samfunn. Dessverre er de litt blinde for at man ikke får et fritt og velstående samfunn gjennom tvang og kollektivismen, det får man ved å gi frihet til enkeltindividet. :)
Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

 

PS: Nå sier jeg ikke at sosialister er onde eller utspekulert, jeg liker å tro at de faktisk ønsker å skape et bedre samfunn. Dessverre er de litt blinde for at man ikke får et fritt og velstående samfunn gjennom tvang og kollektivismen, det får man ved å gi frihet til enkeltindividet. :)

 

Et godt skrevet innlegg, som jeg er mye enig med deg i. Selv om skatt ikke er det jeg henger meg mest opp i. Men det og tro at de fattige får mer penger av å flå de rike i skatt, det er tull. Noe AP og SV har bevist gjennom 8 år med flertall. Ikke blir det mer velstand og de varme hendene til Jens, de har ingen sett.

 

Det som opptar meg mest, er personlig frihet. Jeg hater moralisme og styring slik sosialister gjerne vil. Mennesker styrer seg selv og ingen kan bedømme et menneskes moral. Sosialister er selvsagt ikke onde, men jeg tror ikke de egentlig ønsker noe bedre samfunn. De ønsker makt og kontroll over mennesker. Dette bruker de fellesskapstenkning for å oppnå. Alle skal tenke likt, gå de samme skoler, de samme bøker, likt pensum osv. Like muligheter kaller de det. På den måten er det lettere og få folket med seg. For makt er det viktigste i sosialismen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Et godt skrevet innlegg, som jeg er mye enig med deg i. Selv om skatt ikke er det jeg henger meg mest opp i. Men det og tro at de fattige får mer penger av å flå de rike i skatt, det er tull. Noe AP og SV har bevist gjennom 8 år med flertall. Ikke blir det mer velstand og de varme hendene til Jens, de har ingen sett.

 

Takk, jeg prøver. Det eneste AP og SV har klart å bevise i løpet av de åtte årene de hadde flertall, det er at de er flinke til å blåse opp offentlige budsjetter og innskrenke våre friheter. Ang. skatt så er jeg opptatt av dette fordi at det faktisk dreier seg om mine og dine hardt opparbeidede verdier, verdier som politikerne sløser bort.

 

Det som opptar meg mest, er personlig frihet. Jeg hater moralisme og styring slik sosialister gjerne vil. Mennesker styrer seg selv og ingen kan bedømme et menneskes moral. Sosialister er selvsagt ikke onde, men jeg tror ikke de egentlig ønsker noe bedre samfunn. De ønsker makt og kontroll over mennesker. Dette bruker de fellesskapstenkning for å oppnå. Alle skal tenke likt, gå de samme skoler, de samme bøker, likt pensum osv. Like muligheter kaller de det. På den måten er det lettere og få folket med seg. For makt er det viktigste i sosialismen.

 

Så enig så enig. Ang. onde sosialister så burde jeg ha vært mer spesifikk.

 

Det jeg mente var at jeg tror ikke at de fleste sosialistiske velgere verken er onde, utspekulerte eller maktgale; men de er kanskje litt... tja naive i mangel av et bedre ord? Jeg føler at jeg vet litt om dette fordi at jeg selv i min dumme ungdom har stemt på både AP og SV (én gang på hvert parti), men etterhvert som årene har gått så har jeg innsett at sosialismen er en destruktiv ideologi.

 

Hva sosialistiske politikere angår: HER har vi med maktgale og moralistiske mennesker å gjøre. Dette er mennesker som ofte tyr til lettvint og overfladisk retorikk i sine taler, retorikk som mange mennesker dessverre sluker rått.

 

Så hva må egentlig til? Hvem vet, kanskje vi bare må være standhaftige og motsi sosialistene ved enhver anledning?

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

 

Et godt skrevet innlegg, som jeg er mye enig med deg i. Selv om skatt ikke er det jeg henger meg mest opp i. Men det og tro at de fattige får mer penger av å flå de rike i skatt, det er tull. Noe AP og SV har bevist gjennom 8 år med flertall. Ikke blir det mer velstand og de varme hendene til Jens, de har ingen sett.

 

Takk, jeg prøver. Det eneste AP og SV har klart å bevise i løpet av de åtte årene de hadde flertall, det er at de er flinke til å blåse opp offentlige budsjetter og innskrenke våre friheter. Ang. skatt så er jeg opptatt av dette fordi at det faktisk dreier seg om mine og dine hardt opparbeidede verdier, verdier som politikerne sløser bort.

 

Det som opptar meg mest, er personlig frihet. Jeg hater moralisme og styring slik sosialister gjerne vil. Mennesker styrer seg selv og ingen kan bedømme et menneskes moral. Sosialister er selvsagt ikke onde, men jeg tror ikke de egentlig ønsker noe bedre samfunn. De ønsker makt og kontroll over mennesker. Dette bruker de fellesskapstenkning for å oppnå. Alle skal tenke likt, gå de samme skoler, de samme bøker, likt pensum osv. Like muligheter kaller de det. På den måten er det lettere og få folket med seg. For makt er det viktigste i sosialismen.

 

Så enig så enig. Ang. onde sosialister så burde jeg ha vært mer spesifikk.

 

Det jeg mente var at jeg tror ikke at de fleste sosialistiske velgere verken er onde, utspekulerte eller maktgale; men de er kanskje litt... tja naive i mangel av et bedre ord? Jeg føler at jeg vet litt om dette fordi at jeg selv i min dumme ungdom har stemt på både AP og SV (én gang på hvert parti), men etterhvert som årene har gått så har jeg innsett at sosialismen er en destruktiv ideologi.

 

Hva sosialistiske politikere angår: HER har vi med maktgale og moralistiske mennesker å gjøre. Dette er mennesker som ofte tyr til lettvint og overfladisk retorikk i sine taler, retorikk som mange mennesker dessverre sluker rått.

 

Så hva må egentlig til? Hvem vet, kanskje vi bare må være standhaftige og motsi sosialistene ved enhver anledning?

 

Helt enig med deg i ditt innlegg. Se bare på hvordan AP nå oppfører seg med og legge frem et alternativt budsjett. Nå skal det satses på alt de ikke gjorde i 8 år med flertalls regjering. Dette biter enkelte mennesker på og velger AP. Ja de må være naive og litt enkle disse velgerne som gang etter gang lar seg lure av maktkåte AP politikere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...