slark Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Hei! Kort sagt: Er 20(blir 21), har fullført stud.spes vgs, tok et år på folkehøgskole, og har alltid tenkt meg å gå noe innen "data" og går nå IT og informasjonssystemer på universitet. Det er greit, men det er ikke programmerer/systemutvikler jeg vil bli, programmering er ok, men ikke noe jeg brenner for. Da kom tanken om å ta IKT-service faget opp som er mer drift og nettverksbasert på vgs, så ett år i grimstad på årsstudium(for mer grunnlag), og dermed lære. Da har jeg noen spørsmål, tror dere det blir en sak å få lærlingplass alder 22-23? Det er vel ikke "særlig mye" programmering på IKT-servicefag?(tåler litt) Noen erfaringer, tanker rundt dette? Hørtes dette lurt ut for en som ikke "vil" programmere fast? Jeg får jo mer grunnlag med ett årsstudium på it og ett på ikt, inneholder fag som Organisasjonsteori også som alltids hjelper på "cv".. Gjerne del erfaringer! Takker Lenke til kommentar
j-- Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Jeg ville holdt meg på universitetet, du har veldig mye mer du kan velge bland i stillinger med en bachlor. IKT på VGS er blitt mer rettet mot å være en person som bruker IT på jobb ("poweruser") fremfor en som jobber med IT. Er visst ikke det samme som IKT Driftsfag var før. Lenke til kommentar
slark Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 En bachelor hjelper jo alltid, men det blir jo en feil bachelor i forhold til mine ønsker. Lenke til kommentar
Persn Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Sett på drifting? http://www.hardware.no/artikler/hist/113999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå