Gå til innhold

Operasjon Bli Sterk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

12/6:

Benk 95kg 4... 60kg 20,15

Barbell row 92.5kg 3x5

Dips BW+15kg 9,9,8

 

Ikke sjans til å klare andre sett på Benk med 95kg, så tok to volumsett med 60kg. Deload neste gang.

Roing var jeg ikke helt fornøyd med teknikken i dag, for mye shrug. Øker ikke neste gang.

Følte meg slapp, spist alt for lite før trening. Må bli bedre på å ha litt kjapp energi som jeg kan hive i meg før jeg trener.

 

Ellers spilte jeg fotballkamp dagen før, det var veldig gøy. Første skikkelige kamp på omtrent 10år :p

Endret av In Ter Face
Lenke til kommentar

Jeg har nå holdt på med stronglifts i over 12 uker, må si at det er et veldig veldig bra program. Har nådd målet på markløft og OHP. Var kun 2.5 kg fra målet på knebøy, og 5 kg fra på benk. Tar nok de snart :)

 

Her er økningen min i 5RM så langt:

Markløft 120kg -> 170kg

Knebøy 70kg -> 117.5kg (Står at jeg tok 90kg i starten i loggen min, men det var dårlig teknikk og ikke dypt nok)

Benk 70kg -> 95kg

OHP 42.5kg -> 60kg

Pendlay rows 67.5kg -> 90kg (Litt feil teknikk i starten her og)

Merk at dette var 5 repetisjoner, ikke 1RM maxløft.

 

Er litt usikker på hva jeg skal gjøre fremover. Planen er å gå sakte ned i vekt (eller fettprosent) til jeg er fornøyd, så spiser litt mindre enn det jeg gjorde tidligere. Er fremdeles så nybegynner at jeg føler jeg har god fremgang og nok energi selv om jeg er på cut.

 

Synes ren styrke er veldig morsomt, men må innrømme at jeg har lyst til å prøve et volumprogram for å få litt større muskler da jeg aldri har trent slikt før. Kanskje prøve et program som RYP eller en brosplit.

Har også lyst til å kombinere styrketreningen med litt mer sykling, da kondisen min har blitt dårligere enn før jeg startet. Det tror jeg blir lettere ved å ikke ta knebøy tre ganger i uken :)

 

Kommer til å holde på med Stronglifts litt til, sannsynligvis til jeg tar 100kg benk og 120kg knebøy. Bør ta ca to/tre uker forhåpentligvis :)

Endret av In Ter Face
Lenke til kommentar

Takk!

 

Merker selv at programmet er veldig tungt når man begynner å nærme seg maksvekt, det tærer på motivasjonen å ikke klare flere av løftene på samme dag, for så å vite at du skal prøve på samme igjen neste gang. Og hvis du klarer det så skal du opp 2.5kg, og da er det ny runde med å kanskje ikke klare det.

 

Nå har ikke jeg hatt en skikkelig deff enda da, jeg ligger såvidt under det jeg trenger for å holde vekta. Hvis målet er å gå ned i vekt så må man huske på at det er målet og ikke å være sterkest mulig, så da får man ta de vektnedgangene ;)

Lenke til kommentar

Tamtaramta! Jeg har funnet programmet jeg skal starte på etter ferien! Phraks Greyskull LP!

 

OUcEY.png

 

Hvorfor jeg valgte dette:

- Jeg liker veldig godt baseløftene.

- Knebøy to ganger i uken istedenfor tre. Gjør at jeg ikke er helt skutt i lårene hele uken.

- AMRAP høres morsomt ut, og gjør at man kan ta seg litt mer ut etter en reset.

- Mer overkropp. Nå er lårene mine helt ut av proporsjoner store i forhold til resten av kroppen.

- Mer rom for å blande inn forskjellige hjelpeøvelser.

Lenke til kommentar

Det er mest for at nybegynnere skal lære seg teknikk mens det fremdeles er lett.

 

Hvis du har trent litt før og er sikker på at teknikken din sitter skikkelig kan du gjerne starte litt høyere opp, men ikke for høyt! Husk at knebøy øker 7.5kg i uka, så hvis du starter på 40kg er du oppe i 80kg etter 5 uker, og da har du 7 uker igjen der du skal løfte rundt maksen din :) Du kan starte så høyt som 60%-70% av 5RM, men da må du ikke være redd for å deloade hvis teknikken ikke sitter når det begynner å bli tungt. Teknikk er alt!

 

Edit:

Du kan også velge å starte med 40kg, og gå opp 5kg hver gang til du har kommet til ca 70%-80% av 5RM.

Endret av In Ter Face
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...