Gå til innhold

Operasjon Bli Sterk


Anbefalte innlegg

5/5:
Knebøy 110kg 5x5
Benk 87.5kg 5x5
Barbell row 80kg 5x5
Dips BW+5kg 14,9,10

 

Hadde god tid, så varmet skikkelig opp og rullet hele kroppen før jeg startet. Merker at det hjelper veldig! God økt i dag, bra motivasjon at alle øvelsene gikk bra etter en litt dårlig periode :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Treffer OHP der du vil?

Selv finner jeg øvelsen på toppen av skulderskade-listene.

Ikke bare er den en krevende i teknikk, men etter 90kg fant jeg den krevende i progresjon også.

Selv har jeg byttet den ut og finner få den passer til, men det kan hende du er en av de som den fungerer godt hos.

Lenke til kommentar

OHP har blitt mye bedre nå som venstre albue ikke skeier ut til siden, hadde en periode etter jeg fikk en strekk i skuldra der jeg var skeptisk til om jeg skulle fortsette med den. Er en veldig fin øvelse for meg som spiller håndball.

 

Kommer til å kjøre på med dette programmet til jeg når målene mine. Er ikke helt sikker på hvilken type program jeg vil kjøre etter det, men tar en vurdering ta på hvilke øvelser jeg vil ha med videre. Sånn det ser ut nå tror jeg ikke OHP kommer med videre, da jeg er enig med deg at du skal ha helt perfekt teknikk for å unngå skulderskader på den.

Endret av In Ter Face
Lenke til kommentar

23/5:
OHP 40kg 3x12
Markløft 150kg 1x5
Pull up BW 7,6

 

Fylla i går, så treningen i dag gikk på ren viljestyrke. Klarte også å få en strekk i lysken i natt, aner ikke hvordan det skjedde. Var vondt så jeg droppet knebøy i dag. Volum OHP da jeg rett og slett var så sliten at 55kg ikke gikk med god teknikk :p

 

Men! Markløftmålet mitt er nådd! 1.5 x kroppsvekt!

Lenke til kommentar

Takk!

 

I går prøvde jeg faktisk yoga for første gang, og jeg må si jeg likte det.

Litt styrke i støttemuskulatur som man ikke benytter til vanlig, pluss at man får tøyd områder som er viktige for å ha god teknikk som hofte, rygg og hamstring. Skal prøve å få til en økt i uka hvis det passer med timeplanen min.

Lenke til kommentar

1/6:
Benk 95kg 5,4,3
Barbell row 87.5kg 3x5
Dips BW+10kg 11,9,7

Har byttet over til 3x5.
Har jeg de siste to ukene sluttet med å lesse i meg mat, og heller spise normalt til jeg er mett. Har fremdeles fokus på å spise sunt og få i meg mye proteiner gjennom kosten. Går nå sakte ned i vekt, i dag veide jeg 98.9. Kommer til å fortsette med dette fremover til jeg er rundt 90kg.
Ellers så er knebøy ute av programmet til jeg har vært hos legen, er noe rart som har skjedd i lysken, litt redd for at det kan være brokk. Kunne sikkert trent, men velger å ta det rolig for å være på den sikre siden.
Endret av In Ter Face
Lenke til kommentar

4/6:

OHP 57.5kg 4,3

Markløft 160kg 2x5

Pull up BW 6,5

 

Brukte belte for første gang på markløft, 160kg gikk fra å være tungt til helt greit. Klarte ikke løfte med overhåndsgrep, så måtte bruke blandet grep på alle repetisjonene.

 

I OHP er det litt mye å øke med 2.5kg når man akkurat klarte det sist. Skal se om jeg finner 0.75kg plater for å mikroloade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...