Gå til innhold

videoredigering PC+adobe premiere pro

Anbefalte innlegg

Jeg skal redigere full HD video (filmet med Panasonic GH3 og gopro hero3, begge i beste kvalitet) i adobe premiere pro.Jeg har allerede en bærbar pc, ASUS U36G, med disse spesifikasjonene:

Intel Core i5 2.5 ghz
Geforce 610M
6gb RAM
SSD harddisk

Vil dette oppsettet holde? vil det holde hvis jeg eksempelvis oppgraderer ram (8 eller 16GB)? Jeg er ikke ute etter noe som takler bare programvaren, men det skal flyte godt og fungere.

Alternativet er å gå til innkjøp av ny stasjonær PC. Hva må minstekrav være på denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Har premiere pro på datarn min:

Spesifikasjonar:

Amd fx8350

16gb ram

asus matrix 7970 ghz editon

750w psu

Har testa med diverse full hd klipp ifrå Nikon d7100 og litt ifrå contour actionkamera.

Eg var oppe i 14gb ram mens eg exporterte ein video på 5min. Så du treng 16gb ram.

Når da kjem til prosessorar så treng du ikkje noko heftige saker. Da går fint med i5 4670k eller amd fx8350. Desse er nesten heilt like men amd'en kan overklokkes til over 6ghz. Mens intel'en til 4ghz.

Kva for ein prisklasse er det snakk om her?

Lenke til kommentar

Dersom jeg oppgraderer til 16gb ram på laptopen, vil det kunne funke da? Eller er jeg ikke i nærheten?

Ved kjøp av stasjonær pc hadde jeg sett for meg rundt 7-8000 kr, men avhenger selvsagt av hva jeg bør ha. Har muligheten til å gå opp her, men vil heller ikke betale mye mer enn hva jeg trenger. Jeg har ikke greie på hva som kreves av pc da det kommer til videoredigering, derfor jeg ønsker tips her

Lenke til kommentar

Vist du ikkje skal spela så treng du ikkje noko heftig skjermkort. Kanskje 760 eller 270/280.

Ville lagt ein del peng i prosessor og ram. Ein i7 3820/4820k er meir enn godt nok. Skal du spara peng og forsatt ha ein god og rask pc ville eg kjøpt i7 3820 som no koste ca 2200kr. Den skal vera veldig god til foto/videoredigering.

EDIT: Har oppdatert lista: https://prisguiden.no/liste/146812

Endret av HardGround
Lenke til kommentar

takk for svar og oppsett!

fant denne her på adobe sine sider. står blant annet litt om skjermkort og at nvidia har noen type skjermkort som visstnok skal egne seg godt til premiere pro og andre adobe-programmer. noen her som vet mer om hva dette innebærer?

http://www.adobe.com/content/dam/Adobe/en/products/creativesuite/production/cs6/pdfs/adobe-hardware-performance-whitepaper.pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...