danny85 Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Hei, Jeg skal gå til innkjøp av ny laptop, men jeg er usikker på hva som er bra på PC markedet, da jeg har brukt mac air en stund. Har brukt noen timer på nettet for å finne, men noen har bra prosessor med integrert skjermkort, noen har dedikert skjermkort men gammel prosessor osv osv.. Mine ønsker: Prosessor: minimum i5 RAM: 6-8gb Skjermkort: Dedikert HD: Hybrid Skjerm: Har lyst på 1080, men hva trenger man? Pris: Max.6995,- (kan strekke meg noen kroner hvis forskjellen er stor) Jeg skal bruke PCn primært til bildebehandling og noe videobehandling, men ønsker jo å kjøpe en PC som kan brukes litt til gaming etc også. Mest mulig PC for penga rett og slett ;-) Jeg bryr meg ikke om tykkelse og sånne ting. Det er så lite tester på slike PC fortiden, mest på ultrabooks med kun SSD etc. Jeg kommer over denne: http://www.dell.com/no/p/inspiron-15-7537/fs Tusen takk for alle svar. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Denne er vel verdt de ekstra kronene (nedsatt fra 8999,-) http://www.expert.no/baerbarpc/asusn56jrs4032hlaptop/p/10659/?q=n56jr CPU i7 quadcore RAM 8Gb Skjermkort: Dedikert GTX760M som er langt bedre enn man får i de fleste maskiner i denne prisklassen. HDD: 750Gb 540RPM. Står ingenting om hybrid, men utstillingsmodellen hos expert forus hadde Hybrd harddisk (Seagate SSHD 750Gb HDD + 8Gb SSD). så mulig de har glemt å nevne dette i spesifikasjonene, men kan ikke garantere den har hybrid så lenge det ikke står i spesifikasjonene. Skjerm: FullHD matt skjerm. 1 Lenke til kommentar
danny85 Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Takk for svar. Absolutt verdt en titt.. Sett på denne: http://www.dell.com/no/p/inspiron-15r-5537/pd?oc=cnr1543&model_id=inspiron-15r-5537#secondaryContent Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Grei maskin det også, men grafikkytelsen er en del under GTX760M. I testen av siste inspiron 15 (ikke 15R) hos notebookcheck.net ble det også bemerket at den ble svært varm. om det også gjelder 15R vet jeg ikke. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Ta en titt på multicom maskinene. Der er det mye bra og du får ille mye i forhold til det du betaler 1 Lenke til kommentar
danny85 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Hørt rykter om at multicom maskinene havarerer etter kort tid. Altså dårlig byggekvalitet Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Har selv ASUS maskin (eldre 13" modell), og er meget fornøyd med denne.Av nyskjerrighet, hvorfor velger du noe annet en Mac Air?Står selv i et veiskillet ved valg av ny PC, usikker om jeg skal gå for en ultrabook (Samsung Ativ Book 9 som har fått god kritkk) eller en 15" med dårligere batteri men bedre GPU- Lenke til kommentar
danny85 Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Kjøpte macen i 2011, så den er 3 år nå. Den blir veldig varm når jeg kjører litt kraftigere oprasjoner. Feks flash, FM. LoL etc. Redd for at den skal brenne i fanget. Den er genial til regn teksbehandling og surfing, men ikke utover det. Vi skal ha en ny ren SSD etterhvert, men dette var primært for meg, for å kunne bruke PCn til litt tyngre oppgaver, uten at det skal koste skjorta.. Sett på denne, http://www.komplett.no/asus-vivobook-s551lb-156-hd-touch/782346 Hva tenker folket om denne? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Hørt rykter om at multicom maskinene havarerer etter kort tid. Altså dårlig byggekvalitet Vil si at det ikke stemmer. Lenke til kommentar
danny85 Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 Da fikk bekreftet at maskin fra expert ikke hadde hybrid disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå