Gå til innhold

SAS Eurobonus kort. Bli Sølv/Gull medlem

veluci

Anbefalte innlegg

Hei.

For å bli sølvmedlem så må jeg skaffe meg 20 000 poeng innenfor kvalifiseringsperioden. Når kvalifiseringsperioden er over. Har jeg da ingen mulighet til og oppgradere meg videre?

Kan jeg kun oppgradere meg med poeng jeg tjener opp fra og fly, eller er betyr det ikke noe om jeg tjener opp igjennom kredittkortet deres osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

For å bli sølvmedlem så må jeg skaffe meg 20 000 poeng innenfor kvalifiseringsperioden. Når kvalifiseringsperioden er over. Har jeg da ingen mulighet til og oppgradere meg videre?

Kan jeg kun oppgradere meg med poeng jeg tjener opp fra og fly, eller er betyr det ikke noe om jeg tjener opp igjennom kredittkortet deres osv?

Jeg vet ikke helt nøyaktig hvordan de regner, om en kvalifiseringsperiode tilsvarer et kalenderår, eller om kvalifiseringsperioden er et løpende vindu på 12 mnd, men i begge tilfeller så er det jo bare snakk om å tjene opp 20.000 poeng i løpet av et år. Om du klarer det nå første året, eller om du klarer det det 10. året spiller jo ingen rolle - tjener du over 20.000 poeng i løpet av et år så blir du oppgradert.

Lenke til kommentar

Opptjeningsperioden går fra måneden du blir medlem og et år framover. For meg er neste periode 1. mars 2014 - 28. februar 2015 hvis jeg husker rett. Jeg oppnådde sølvmedlemskap i år og da får man statusen med en gang og man har den normalt sett 3 måneder etter endt opptjeningsperiode. Dvs. når jeg fikk mitt sølvkort har det en utløpsdato på mai 2015. Oppnår jeg ikke mange nok poeng i neste periode vil jeg gå ned igjen til basis-nivå. Det er kun grunnpoeng som gir mulighet for høyere status. Ekstrapoeng fra kredittkort, strømavtaler etc. gjelder ikke her, men de kan benyttes til å ta ut billetter med f.eks.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opptjeningsperioden går fra måneden du blir medlem og et år framover. For meg er neste periode 1. mars 2014 - 28. februar 2015 hvis jeg husker rett. Jeg oppnådde sølvmedlemskap i år og da får man statusen med en gang og man har den normalt sett 3 måneder etter endt opptjeningsperiode. Dvs. når jeg fikk mitt sølvkort har det en utløpsdato på mai 2015. Oppnår jeg ikke mange nok poeng i neste periode vil jeg gå ned igjen til basis-nivå. Det er kun grunnpoeng som gir mulighet for høyere status. Ekstrapoeng fra kredittkort, strømavtaler etc. gjelder ikke her, men de kan benyttes til å ta ut billetter med f.eks.

Har sølvkort, men flyr ikke nok i løpet av et år til å få gull. Har vurdert å bestille amex platinum kortet og bruke det aktivt for å få nok poeng til gullkort. Men ut fra det du sier så forstår jeg det slik at det kun er antall flyvninger i løpet av en kvalifiseringsperiode som teller når det gjelder status? 

Med andre ord, dersom jeg oppnår 45 000 poeng i løpet av en kvalifiseringsperiode ved å både fly og bruke kredittkort aktivt, så vil det likevel ikke resultere i gullstatus fordi poengene fra kredittkortet ikke teller med?

Lenke til kommentar

Det var dumt. Tror det kortet koster 1700,- pr. år, noe jeg egentlig ikke har noe problem å betale dersom det hadde gjort gullstatus enklere å nå. Hører også amex pålegger butikker ganske stort gebyr for bruk av kortet, noe som fører til at mange butikker nøyer seg med å støtte kun VISA og Mastercard. I sum så blir det for mye prakk for en og annen gratisreise. Får bare bruke pengene på å betale meg gjennom fast tracken isteden :)

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar

Husk at hvis du skaffer deg AMEX og bruker over 100k i løpet av et kalenderår (1.1-31.12) så opptjener du noe som heter CT billett.

Dette er forklaringen på CT billett fra de gode folkene på www.bonusfeber.no

CT er en forkortelse for "Companion Ticket" og betyr altså at man får en "ekstrabillett" for å ta med seg en person på en bestilt bonustur uten og måtte betale ekstra for dette. Det virker også som om man nå kan booke tur med SAS for kun 1 person med 50% rabatt om man har opptjent CT, så det er trolig ikke nødvendig å ha med noen om du ikke ønsker og likevel kunne få benyttet CT.

Du kan lese mer om CT billett her: http://forum.bonusfeber.no/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/

Endret av -lemoncake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...