RAMBO21331 Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Hei Eg lurer på hvordan eg kan komme til sesjon ble ikke tjeneste sendt videre til sesjon del 2 fikk brev om det for noen dager siden eg gikk på skole. eg lurer på hvordan eg kan komme til sesjon del 2? har lyst inn i militæret nå. kan man komme på sesjon del 2 fort? Lenke til kommentar
RAMBO21331 Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 eg må velll seriøst ikke vente til neste år? Lenke til kommentar
rollerpoke Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 På studiespess må man ihvertfall vente til siste året med å dra på sesjon, de vil nok helst ha deg ferdigutdannet og med førekort og den type ting Lenke til kommentar
RAMBO21331 Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 ja men vill utdanne meg i forsvaret skal ikke gå på skole mer. Lenke til kommentar
rollerpoke Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Er ikke helt sikker, men tror det er en del utdanning som krever grunnlegende studiekompetanse. En del steder må du også ha førekort og for alle FOS opptak må du være over atten. Fyller du kravene er det sikkert bare å søke, men personlig så ville jeg har fullført studie før jeg prøver meg på en utdanning i forsvaret. Jeg vil tro forsvaret ser det å ikke ha fullført skole som mer et drawback. Selv om du er supermotivert og klar for forsvaret så vil jeg tro de heller ser på en som ikke går ferdig skolegangen som en som ikke fullfører ting og dermed heller gir utdanningsplassene til noen som har gjort ferdig skolegangen og helst med gode karakterer. De må tross alt investere både penger og tid i elevene sine og vil nok ikke gi bort plassene til noen de kan se på som en "liability". Lenke til kommentar
RAMBO21331 Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 har tenkt til å bli Granader i telemarks bataljonen eller noe annet det grever ikke generel studikompetanse.kunn fullført førstegang tjeneste. Lenke til kommentar
rollerpoke Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) Og du har tenkt å bli grenader resten av livet? Jeg prøver ikke å være vanskelig eller lignende, men det er veldig lurt å gå ferdig skolegangen (sånn jeg forstod det er du ikke ferdig, men går skole nå? ) er du ferdig på skolen derimot så er det bare å søke i vei Jeg vet at om du søker hærens befalsskole så blir du prioriter så du får dra på sesjon før du drar på Fos. Endret 10. februar 2014 av rollerpoke Lenke til kommentar
RAMBO21331 Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 har tenkt på forsvaret lenge, tror ikke det men. må verdtfall bli færdig med førstegang tjeneste. ja er egentlig det men er ikke noe for meg, vil heller utdanne meg noe i forsvaret mange muligheter. går ikke på skole nei så er ferdig ja ikke noe for meg Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Som regel kan du bare være grenader i 3+3 år, mens i spesielle tilfeller kan en få 3 år til. Hadde samme drømmen selv, men neida... Bare å fullføre vgs! Lenke til kommentar
RAMBO21331 Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 ok.va valgte du da? Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Når jeg var på FOS, var det enkelte som hadde søkt UB utdannelse som ble sendt hjem grunnet de hadde strøket i fag på VGS, og dermed ikke gyldig vitnemål. Lenke til kommentar
RAMBO21331 Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 ok.men det eg har tenkt å utdanne meg i er det ingen krav og fullført vgs. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Nå har vel ikke UB utdanning heller krav om fullført VGS såvidt meg bekjent. Men når forsvaret kan velge og vrake på FOS, så stiller man nok sterkere med bestått VGS enn ikke bestått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå